تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۵
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۷۴۲۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ذوالقدر:

متروی تهران نیازمند بیش از ۱۰۰۰ واگن/ واگن‌های باقی‌مانده در گمرک سریع‌تر ترخیص شود

می متالز - نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه پس از گرانی سوخت شاهد ازدحام جمعیت در متروی تهران هستیم خواستار توجه ویژه دولت به مترو و ترخیص سریع‌تر واگن های باقی مانده در گمرک شد.
متروی تهران نیازمند بیش از ۱۰۰۰ واگن/ واگن‌های باقی‌مانده در گمرک سریع‌تر ترخیص شود

به گزارش می متالز، سید فاطمه ذوالقدر، با یادآوری ازدحام مسافران در مترو پس از گرانی بنزین، گفت: با توجه به افزایش هزینه سوخت استقبال مردم از حمل و نقل عمومی به ویژه مترو افزایش یافته اما متاسفانه دولت برنامه‌ای برای گسترش حمل و نقل عمومی و افزایش واگن ها نداشته است و همین امر باعث شده با ازدحام جمعیت در متروی تهران مواجه باشیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از واگن‌های مترو در گمرک باقی مانده‌اند و به دلیل هزینه های گمرکی و ارزش افزوده هنوز ترخیص نشده‌اند، افزود: در نشستی که با هاشمی، رئیس شورای شهر داشتیم مطرح شد که 70 واگن در مترو باقی مانده که تنها 15 درصد آن ترخیص شده است بنابراین می‌طلبد هر چه سریع‌تر این واگن‌ها ترخیص شود تا بخشی از ازدحام در مترو کاهش یابد.

وی با بیان اینکه متروی تهران به بیش از هزار واگن نیاز دارد، گفت: بخشی از روند ساخت قطارهای مترو بومی‌سازی شده اما کفاف نمی‌دهد و برخی از قطعات باید از کشورهای خارجی تامین شود.

ذوالقدر از دولت خواستار توجه ویژه به مترو شد و ادامه داد: دولت باید سریع‌تر بدهی خود را به مترو بپردازد؛ در برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی اعتباراتی برای مترو پیش‌بینی شده و می‌شود و ما تلاش خواهیم کرد در لایحه بودجه 99 به این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

عناوین برگزیده