تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۷۴۵۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه معادن و صنایع فلزات غیرآهنی مطرح شد

کسب آخرین اطلاعات بازار در نمایشگاه

می متالز - دومین نمایشگاه معادن و صنایع فلزات غیرآهنی (اکتشاف، استخراج و فرآوری) امسال از ۲۹ دی تا یک بهمن در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
کسب آخرین اطلاعات بازار در نمایشگاه

به گزارش می متالز، این نمایشگاه بر اکتشاف، استخراج و فرآوری فلزات غیرآهنی تاکید دارد. ازجمله اهداف و برنامه‌های این همایش ۳روزه که شاهد حضور مهمان‌های داخلی و خارجی است، چه در حوزه اکتشاف و چه در حوزه‌های استخراج و فرآوری این است که حرف‌های جدیدی مطرح شود. سخنرانی‌، کارگاه‌های تخصصی و آموزشی جزو برنامه‌های اصلی این همایش هستند.
در این نمایشگاه به تمام فلزات غیرآهنی پرداخته می‌شود و فقط تاکید بر یک عنصر خاص وجود ندارد. طلا، مس، آلومینیوم، سرب و روی همه به یک اندازه مهم هستند. هدف این است که خواسته‌های فعالان این حوزه به گوش مسئولان ‌برسد.
 

حاشیه‌های نمایشگاه هم جذاب است

محمدحسن جلیلی انگورانی، مدیرعامل شرکت معدنکاران انگوران در پاسخ به این سوال که برگزاری این نمایشگاه چه کمکی به فعالان این حوزه می‌کند، گفت: ارائه توانمندی‌های هر شرکت در محصولات و پروژه‌های مختلف می‌تواند جزو اهداف برگزاری هر نمایشگاهی باشد.
وی بابیان اینکه شرکت ما هم از این قاعده مستثنا نیست، اظهار کرد: شرکت معدنکاران انگوران به‌عنوان بازوی معدنی و اکتشافی هلدینگ توسعه معادن روی ایران با دارا بودن تعدادی پروانه بهره‌برداری معادن و محدوده‌های اکتشافی و فعالیت گسترده در سطح کشور، به دنبال معرفی توانمندی‌های خود در سطح کشور است.
او تاکید کرد: ما سعی می‌کنیم ضمن شناسایی موارد مستعد معدنی ارتباط مناسبی با مجموعه‌های معدنی و اکتشافی بزرگ برقرار کنیم. با توجه به اینکه امسال شرکت ما به‌عنوان مکتشف نمونه معرفی‌شده و از معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت جایزه دریافت کرده هدف ما از حضور در نمایشگاه معرفی شرکت برای کسب موقعیت‌ها و پروژه‌های بیشتر است.
وی در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از این نمایشگاه دارید، تصریح کرد: انتظار ما این است که بتوانیم با شرکت‌های دیگر ارتباط برقرار کرده و با پروژه‌ها و محدوده‌های قابل مشارکت با آنها آشنا شویم تا با شناسایی شرکت‌های دارای توانمندی فعالیت پیمانکاری بتوانیم به موفقیت‌های بیشتری برسیم.  او با اشاره به اینکه گاهی حاشیه‌های نمایشگاه هم جذاب است، اظهار کرد: گاه مواردی‌ که خارج از اهداف نمایشگاه است می‌تواند در حاشیه این نمایشگاه موردبحث قرار بگیرد. ممکن است شرکت ما قادر به تولید محصولاتی باشد که خارج از دایره مورد نیاز هلدینگ باشد ولی به دلیل شرایط خاص جالب و اقتصادی باشد.
جلیلی در پاسخ به این سوال که تاچه حد برگزاری این نمایشگاه‌ها به رشد بخش معدن کمک می‌کند، گفت: با برگزاری این نمایشگاه‌ها ارتباط بین متخصصین و شرکت‌ها زیاد و باعث هم‌افزایی فعالیت‌ها می‌شود. در این نمایشگاه ما می‌توانیم از تجربه‌های ارزشمند یکدیگر استفاده کرده و از تکرار تجربه‌های ناموفق پرهیز کنیم. از مشکلات هم آگاه شده و از آخرین وضعیت قوانین و مقررات و بازار جهانی مطلع شویم.
 

هدف رشد اعتبار مجموعه‌ها است

سعید عربیان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی شاهین که در یک معدن سرب و روی در استان مرکزی فعالیت می‌کند درباره هدف از شرکت در این نمایشگاه سخن گفت و اظهار کرد: برخی هدفشان از شرکت در نمایشگاه عرضه محصولات است، برخی هم در بورس فعال هستند و قصد تبلیغ مجموعه‌شان را دارند تا اعتبار سهامی که در بورس عرضه می‌کنند را افزایش دهند. درنتیجه هدف از شرکت در نمایشگاه رشد اعتبار مجموعه‌ها است.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی شاهین در پاسخ به این سوال که شرکت در نمایشگاه چقدر برای معدنکاران مفید است، بیان کرد: وقتی با ایرانیان و معدنکارانی که صنایع خود را معرفی می‌کنند و معمولا هم ناشناخته‌اند آشنا می‌شویم، آگاهی ما از بازارمان بیشتر می‌شود. درنتیجه مصرف‌کننده‌ها در صنعت و معدن از مزایای این حوزه بهره می‌برند. او تاکید کرد: وقتی به مشکلات واردات و تامین کالا توجه کنیم اهمیت برگزاری نمایشگاه پررنگ‌تر هم می‌شود.
 حتما اگر بتوانیم از توان شرکت‌های داخلی استفاده می‌کنیم؛ این مهم می‌تواند به رونق اقتصاد کشور هم کمک کند.
عربیان با اشاره به شرایط تحریم در کشور و مشکلاتی که برای تامین کالا به وجود می‌آید، گفت: زمانی‌که تحریم نباشد متقاضی یک کالا، مواد مورد نیاز خود را به هر شکل تهیه می‌کند اما در زمان تحریم حضور در نمایشگاه فرصت دسترسی و آشنایی با سایر همکاران این حوزه را فراهم می‌کند.
گفتنی است، برگزارکننده اصلی این همایش شرکت رستاک پادویژن با همکاری انجمن کارفرمایان سرب و روی ایران است اما سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، خانه معدن ایران و سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران نیز جزو حامیان این همایش به‌شمار می‌آیند.
دوره نخست این نمایشگاه در سال ۱۳۹۲ با همکاری انجمن کارفرمایان سرب و روی، وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، خانه معدن ایران و سازمان نظام‌مهندسی معدن آغاز به کار کرد. رویکرد این همایش به‌صورت تخصصی اکتشاف، استخراج و فرآوری فلزات غیر آهنی مس، طلا، سرب و روی، آلومینیوم، کرومیت و عناصر نادر خاکی بود. اما پس از دوره نخست، به دلیل رکودی که بر بازار حاکم شد، این همایش ادامه پیدا نکرد تا اینکه امسال دومین دوره این همایش از ۲۹ دی تا یک بهمن در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

عناوین برگزیده