تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۳۵۸
کد خبر: ۷۴۸۳۰

همایش زمین در تفکر دانشمندان ایرانی در مشهد برگزار شد

می‌متالز - همایش "زمین در تفکر دانشمندان ایرانی" پنجشنبه شب با حضور دانش‌آموزان مشهدی در پارک موزه علوم زمین این شهر برگزار شد.
همایش زمین در تفکر دانشمندان ایرانی در مشهد برگزار شد

به گزارش می‌متالز، دبیر این همایش در حاشیه برگزاری آن در جمع خبرنگاران گفت:  به مناسبت هفته پژوهش، این همایش با همکاری مجموعه علمی، فرهنگی، آموزشی پارک موزه علوم زمین و انجمن دبیران زمین‌شناسی خراسان‌رضوی برای رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال برگزار شده است.

خانم نسترن شجاع‌کاوه محورهای این همایش را بررسی یافته‌ها و نظریات "ابوریحان بیرونی"، "ابوعلی سینا" و "زکریای رازی" پیرامون موضوعاتی مانند جاذبه زمین، کروی بودن زمین، حرکت وضعی و انتقالی زمین، شعاع زمین، جزر و مد، ساخت کره جغرافیایی، تعیین طول جغرافیایی، کاربرد کانی‌ها در پزشکی، طبقه بندی مواد معدنی، کانی شناسی و استخراج نفت سفید برشمرد.

وی گفت: ۱۵۰ نفر از دانش آموزان مدارس مشهد به همراه اولیا و مربیان خود در این همایش یکروزه شرکت و مقالات خود را در حوزه علوم زمین ارایه کردند.

براساس این گزارش، در این همایش افزون بر ارایه مقالات دانش آموزی، کارشناسان در خصوص شیوه پژوهش و نگارش مقاله نیز  سخن گفتند و در انتها از صاحبان مقالات برتر تجلیل شد.

نخستین پارک موزه علوم زمین کشور اسفند پارسال با حضور رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور  و استاندار خراسان رضوی در مشهد گشایش یافت. این موزه در زمینی به گستره ۱۰ هزار مترمربع با زیربنای هزار و ۷۵۰ مترمربع ساخته شده است.

موزه تخصصی زمین‌شناسی، اکتشاف و معدنکاری در مشهد مجموعه‌های قابل توجه و زیبایی از سنگ ها، فسیل‌ها و کانی‌ها را به نمایش می‌گذارد.

 

عناوین برگزیده