تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۷۴۹۴۷
سرویس خبر : انرژی

نقش محوری ملی حفاری در کشف و توسعه میدان‌های نفت و گاز

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بر نقش محوری این شرکت در کشف منابع هیدروکربوری و توسعه میدان‌های نفتی و گازی در مناطق نفت‌خیز خشکی و دریایی کشور تاکید کرد.
نقش محوری ملی حفاری در کشف و توسعه میدان‌های نفت و گاز

به گزارش می متالز، سیدعبدالله موسوی امروز (یکشنبه، یکم دی‌ماه) در آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد تاسیس این شرکت اظهار کرد: بخش اعظم حفاری چاه‌های نفت و گاز کشور پس از انقلاب اسلامی با تلاش متخصصان و کاربست ناوگان حفاری این شرکت محقق شده است.

وی تصریح کرد: این شرکت هم‌اکنون با ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی، بالغ بر ۱۸ هزار نیروی انسانی و برخورداری از متخصصان و کارکنان مجرب و کارآمد، نقشی محوری در کشف منابع هیدروکربوری و توسعه میدان‌های نفت و گاز در جغرافیای مناطق نفت‌خیز خشکی و دریایی کشور ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به نقش و جایگاه شرکت ملی حفاری ایران در صنعت نفت گفت: با توجه به اهتمام مقام عالی وزارت نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، این شرکت در یک سال گذشته اقدام‌های موثری در ارتباط با چابک‌سازی و روزآمدی در پروسه ستادی و عملیاتی انجام داده است.

موسوی اصلاح ساختار سازمانی و تطبیق آن با ساختار شرکت ملی نفت ایران و حذف سمت‌های مجازی، توجه ویژه به انضباط اداری و مالی، بازبینی و اجرایی کردن ضوابط و مقررات ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) با هدف حفظ سلامت کارکنان و استفاده بهینه از تجهیزات را از برنامه‌های اجرایی عنوان کرد که با همکاری مستمر مدیران و کارکنان شرکت تاکنون به نتایج خوبی رسیده است.

وی به خودگردان بودن این شرکت از نظر درآمدی و هزینه‌کردها اشاره و افزود: در یک ساله گذشته ملی حفاری از شرکت ملی نفت ایران هزینه‌ای دریافت نکرده است و از طریق دریافت مطالبات از کارکرد و درآمد حاصل از ارائه خدمات یکپارچه جانبی فنی - تخصصی و عملیات حفاری، منابع مالی خود را تامین کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به ۲۸ پروژه توسعه میدان‌ها با هدف حفظ و نگهداشت و افزایش تولید، اظهار کرد: شرکت ملی حفاری در مناقصات مربوط به این پروژه‌ها مشارکت کرده و اجرای طرح توسعه دو میدان نفتی گچساران و نفت‌شهر را بر عهده گرفته و درباره دیگر مناقصات نیز با شرکت‌های بخش خصوصی تفاهم‌نامه‌های همکاری مبادله و امضا کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تجدیدنظر در نرخ دکل روز، خدمات جانبی، به‌کارگیری تجهیزات و متعلقات دکل‌ها که بار مالی دارد، کاهش ۵ درصدی هزینه با حذف کارهای غیرضرور، افزایش نظارت‌های فنی و بازرسی را سبب اصلاح درآمدی شرکت عنوان کرد.

وی گفت: این شرکت همسو با فعالیت‌های ذاتی و برنامه‌های توسعه‌ای در راستای پویایی هر بیشتر، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی را نیز سرفصل امور قرار داده و همه تلاش خود را برای جلب رضایتمندی مردم به کار گرفته که نمونه بارز آن همکاری و همیاری با مردم در مقابله با کاهش تبعات ناشی از سیل امسال است.

عناوین برگزیده