تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۷
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۷۵۰۱۲
سرویس خبر : انرژی
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای باعث شد که دنیا به قاطعیت ایران پی ببرد

می متالز - نماینده مردم ملایر گفت: گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای باعث شد که نگاه دنیا به ما یک نگاه دیگری باشد و به قاطعیت جمهوری اسلامی پی ببرند.
گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای باعث شد که دنیا به قاطعیت ایران پی ببرد

به گزارش می متالز، احد آزادی‌خواه، به تاثیر گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای در عقب‌ نشینی اروپایی‌ها اشاره کرد و گفت: توقف دانش هسته‌ای کشورمان به توقف پیشرفت ایران منجر می‌شود.

 وی در ادامه افزود: تدبیر دولت این بود که با هر بهانه‌ای بتواند از درگاه برجام به گشایش برسد تا اینکه تحریم‌ها یک شبه از سر کشور برداشته شود؛ یعنی معیشت مردم رونق بگیرد، گشایش سیاسی و ... اتفاق بیفتد، اما طبق پیش بینی‌هایی که جریان‌های منتقد دولت داشتند و آمریکا‌شناسی این جریان ظاهرا خیلی بهتر از آمریکا شناسی دولت بود؛ هیچ کدام از اهداف آنها محقق نشد، چرا که رهبر انقلاب فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست و این قابل اعتماد نبودن همه نقشه های دولت تدبیر و امید را نقش بر آب کرده است.

نماینده مردم ملایر تاکید کرد: از آنجایی که دولت تمام درگاه‌های مختلف را مسدود کرده بود و انگارهیچ وزارتخانه‌ای به جز وزارت امور خارجه در این کابینه وجود نداشت با این تفاسیر همه چشم و امیدها را به معاهده بین‌المللی برجام بسته بودند و آن هم ناکام ماند.

اتحادیه اروپا بایستی از برداشتن گام‌ها هسته‌ای از سوی ایران درس عبرت بگیرد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به تاثیر گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای اشاره و تاکید کرد: گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای باعث شد که نگاه دنیا به ما یک نگاه دیگری باشد و به قاطعیت جمهوری اسلامی پی ببرند؛ بنابراین دشمن فکر نمی‌کرد که ما این گام‌ها را با قاطعیت برداریم، اما با هدایت‌گری‌های رهبری و همچنین مطالبات عمومی مردم چهارم گام از گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای برداشته شده است و البته در حال نزدیک شدن به گام پنجم هم هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اتحادیه اروپا بایستی از برداشتن این گام‌ها از سوی ایران درس عبرت بگیرد و همچنین تکلیف خود را روشن کند، قطعا اروپا باید حساب خود را از آمریکای بی‌منطق جدا کند و ای کاش این مسئله را برای همیشه روشن می‌کرد.

آزادی خواه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران گام به گام برای پیشبرد اهداف کشور در حال حرکت است و دانش هسته‌ای خود را جدای از ساخت هیچ گونه سلاح شیمیایی پیش می‌برد و این یعنی آینده به نفع ما خواهد بود؛ چرا که روز به روز به اقتدار ایران افزوده می‌شود و ما می‌توانیم از این درگاه به رشد و توسعه اقتصادی برسیم.

عناوین برگزیده