تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۷۵۱۳۴
سرویس خبر : انرژی
جاسمی در نطق میان دستور:

کمیسیون تلفیق قیمت بنزین را در لایحه ۹۹، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان تعیین کند

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس از اعضای کمیسیون تلفیق خواستار تعیین نرخ ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومانی برای بنزین در لایحه بودجه ۹۹ با توجه به وضعیت نامناسب معیشتی مردم شد.
کمیسیون تلفیق قیمت بنزین را در لایحه ۹۹، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان تعیین کند

به گزارش می متالز، سیدقاسم جاسمی در نشست علنی امروز (دوشنبه،2 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک میلاد با برکت حضرت عیسی مسیح ( ع ) و آغاز سال جدید میلادی به تمامی موحدان به ویژه هموطنان مسیحی، گفت: با توجه به اینکه در آستانه بررسی لایحه بودجه سال 1399 هستیم انتظار می رود رئیس و اعضای کمیسیون تلفیق اگر امکان داشته باشد قیمت بنزین را در سال 99 با کار کارشناسی و نگاه معیشتی به وضعیت معیشتی نامناسب مردم و تورم سیصد درصدی به تک نرخی و بین 1500 تا 200 هزار تومان کاهش دهند تا التیامی بر زخم مردم ایران باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم تاکید شده 10 درصد از اعتبارات کل کشور به مناطق جنگی و استان هایی که زیر بمباران های شدید صدام اختصاص یابد، گفت: اما متاسفانه از زمان تصویب برنامه تاکنون هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته که یکی از استان‌های برخوردار از این 10 درصد استان محروم و مظلوم کرمانشاه است.

وی با یادآوری همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان، ادامه داد: این مهم در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته که اختلاف میان پرداختی‌ها حداقل میان 10 تا 15 درصد باشد و تمامی بازنشستگان این توقع را از نمایندگان دارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم با انتقاد از اینکه کرمانشاه نخستین  استان بیکار کشور است، تصریح کرد: آب سردسیری و گرمسیری داریم که آب گرمسیری به سمت استان‌های ایلام و خوزستان می‌رود که بر اساس نظر کارشناسان 25 درصد بیکاری را می‌تواند مرتفع کند اما اگر آب‌های سردسیری منتقل شود 75 درصد  بیکاری استان رفع می شود.

جاسمی از عملکرد قوه قضائیه در مورد عدم رسیدگی به پالایشگاه به تاراج رفته کرمانشاه انتقاد کرد و گفت: امیدواریم این پالایشگاه تاریخی با اقدامی جهادی مانند ماشین سازی تبریز به مردم بازگردد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: با پیگیری‌های فراوان از ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع، عنوان معسرین که فقط به بسیجیان اختصاص داشت اکنون به تمامی رزمندگان سپاه، ارتش و ناجا که فاقد شغل و درآمد باشند و حتی سربازانی که بر اساس آمار ارتش ۴۰ هزار نفر هستند و همچنین گروه‌های مردمی که در قانون برنامه از آنها به عنوان گروه‌های جنگ‌های نامنظم یاد می‌شود اختصاص پیدا می‌کند و کمک معیشتی دریافت خواهند کرد لازم است وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح در ابلاغ نامه‌ای منطقه جنگی و حق برخورداری نیروهای مسلح نیز اقدام کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: می طلبد دولت در سال جاری نگرانی نیروهای شرکتی و قراردادی در تمام سطوح کشور به ویژه شهرداری‌ها را برطرف کند تا امنیت شغلی و انگیزه مضاعف برای آنها ایجاد شود.

عناوین برگزیده