تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۳
بازدید: ۳۷۵
کد خبر: ۷۵۱۳۹
قاسمی در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست مرکز پژوهش های مجلس:

امکان اثرگذاری بیشتر مرکز پژوهش ها در سیاستگذاری های کلان کشور وجود دارد

می متالز - سرپرست مرکز پژوهش های مجلس، گفت: امکان اثرگذاری بیشتر مرکز پژوهش ها در نظام تصمیم گیری پارلمانی و سیاستگذاری های کلان کشور وجود دارد.
امکان اثرگذاری بیشتر مرکز پژوهش ها در سیاستگذاری های کلان کشور وجود دارد

به گزارش می متالز، محمد قاسمی صبح امروز (دوشنبه، 2 دی ماه) در آئین معارفه خود به عنوان سرپرست جدید مرکز پژوهش های مجلس  که با حضور علی لاریجانی و جمعی از نمایندگان و معاونانان و کارشناسان این مرکز برگزار شد، از حسن اعتماد رئیس مجلس نسبت به خود و خانواده مرکز پژوهش ها تشکر کرد و گفت: مرکز پژوهش ها با حمایت مجلس و هیات امنای مرکز و شخص لاریجانی به جایگاه شایسته ای رسیده اما من این ادعا را دارم که هنوز امکان اثرگذاری بیشتر مرکز در نظام تصمیم گیری پارلمانی و سیاستگذاری های کلان کشور وجود دارد و لازمه آن تقویت پژوهش های سیاستی در مرکز است.

سرپرست مرکز پژوهش های مجلس، گفت: اگرچه این پژوهش ها برحسب تجربه مرکز، روش مند است اما می تواند روش مندتر شود و این امر یکی از اهداف مرکز پژوهش ها در ادامه کار خواهد بود که با آموزش همکاران و ارتقاء چارت مرکز محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه مرکز پژوهش ها تا پایان این دوره مجلس روشن است و ما کمک خواهیم کرد فرآیند بررسی و تصویب بودجه 99 بهبود یابد.

قاسمی عنوان کرد: بررسی های مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد در بخش های اقتصادی غیر نفتی کشور در شش ماهه اول سال 98، آن ها عملکرد بهتری از پیش بینی ها داشته اند و این پیام خوب باید در بودجه نیز تقویت شود و با کمک بخش خصوصی بر 2 محور تقویت صادرات و بهبود تولید ملی حرکت کنیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تاکید کرد: این بیانیه در مرکز پژوهش ها مبنا قرار خواهد گرفت و با توجه به اینکه مجلس بعدی مهم ترین نقش را در زمینه های قانونی و نظارتی لازم برای تحقق اهداف بیانیه دارد، مرکز پژوهش ها در استخراج موارد لازم کمک خواهد کرد تا در ادامه کار این مجلس و مجلس دوره بعد پیگیری شود.

قاسمی افزود: در تمام طول 21 سالی که در مرکز پژوهش های مجلس فعالیت داشتم می توانم ادعا کنم که وضعیت فعلی مرکز از نظر نیروی انسانی در بهترین موقعیت قرار دارد که باید آن را حفظ و تقویت کرد و این امر به واسطه اعتماد دکترجلالی به نیروهای متخصص جوان و تاکید رئیس مجلس بر لزوم روحیه علمی و جوان گرایی در مرکز بود.

عناوین برگزیده