تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۷۵۳۲۰

ده پدیده شگفت‌انگیز فناوری در سال 2020 چه خواهد بود؟

می متالز - پیش‌بینی می‌شود سال ۲۰۲۰ با توجه به فهرست پروژه‌هایی که در این سال اجرا و تکمیل خواهند شد، سال شکوفایی فناوری باشد. ساخت اولین مغز مصنوعی انسان، عرضه نسل بی‌نقص خودروهای خودران و اتصال پکن و لندن با راه‌آهن پرسرعت تنها ۳ مورد از فهرست ۱۰ گانه‌ای است که در این گزارش به آن می‌پردازیم.
ده پدیده شگفت‌انگیز فناوری در سال 2020 چه خواهد بود؟

پایگاه روباتی ژاپن در ماه

به گزارش می متالز، ژاپن افزون بر ارسال روبات‌های انسان نما به کره ماه، قصد دارد پایگاهی روباتی بر روی ماه بنا کند. این پایگاه نه تنها توسط روبات‌ها بنا می‌شود، بلکه توسط خود آنها نیز اداره می‌شود و مدیریت پروژه ماه‌نوردی روبات‌های محقق را برعهده خواهد داشت.

راه آهن پکن - لندن

چین قصد دارد غرب و شرق را از طریق خط راه‌آهن پرسرعت به یکدیگر وصل کند. این خط قطار پرسرعت که از ۱۷ کشور عبور خواهد کرد با حمایت مالی دولت چین راه‌اندازی می‌شود. با افتتاح این خط راه‌آهن پکن به لندن متصل خواهد شد.

اتومبیل‌های خودران

ایمنی مطلق و سهولت تردد به لطف اتومبیل‌های خودران به زودی محقق می‌شود. توسعه سریع زیرساخت ارتباطات بی‌سیم در سطح جهان رویای پیوند کامل اتومبیل‌ها با فناوری روز را محقق خواهد کرد.

قیمت مناسب سوخت‌های غیرفسیلی

ارتش آمریکا در سال ۲۰۲۰ نیمی از انرژی مصرفی خود را از منابع تجدید‌پذیر تامین خواهد کرد. این پروژه که نیروی دریایی این کشور را نیز در بر می‌گیرد، در عمل موجب توسعه گسترده ناوگان‌ها و وسایل نقلیه متکی به سوخت های سازگاز با محیط زیست خواهد شد و یک ضربات اساسی به بازار سوخت‌های فسیلی خواهد زد.

کنترل دستگاه‌ها با فکر انسان

کنترل دستگاه‌ها با فکر انسان پروژه‌ای است که شرکت اینتل اجرای آن را در سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرده است. حال که امکان کاشت تراشه الکترونیکی در مغز انسان به وجود آمده، می‌توان از آن برای پاسخ دادن یا تحریک فعالیت عصبی مغز انسان برای برقراری ارتباط با اشیاء و لوازم استفاده کرد.

صفحات نمایش بسیار باریک‌تر

فناوری صفحه‌های نمایش چنان در حال پیشرفت شتابان هستند که در سال ۲۰۲۰ صفحه نمایش های ال‌سی‌دی به تاریخ خواهند پیوست و با عرضه فناوری او‌ال‌ای‌دی (OLED) عصر صفحه نمایش‌هایی به نازک یک صفحه کاغذ که در ضمن قابلیت تحریک لمسی نیز دارند، آغاز خواهد شد.

سفرهای تفریحی به فضا

در سال ۲۰۲۰ دو بعد تازه به سفرهای فضایی افزوده خواهد شد: سفرهای تفریحی و تجاری. برخی شرکت‌ها با اخذ ارقام نجومی ثروتمندان جهان را به گردشگران فضایی بدل خواهند کرد. همچنین با کمک روبات‌ها عملیات استخراج منابع ارزشمند کُرات دیگر آغاز خواهد شد.

رایانه‌های هزار دلاری با قدرت مغز انسان

پیش‌بینی چند سال پیش شرکت سیسکو در سال ۲۰۲۰ محقق خواهد شد و عرضه نسل جدید رایانه‌های پرسرعت که توان پردازش بالای اطلاعات را دارند، با قیمتی نزدیک به یک گوشی تلفن هوشمند اَپل ممکن خواهد شد.

ترجمه همزمان با استفاده از گوشی‌های هوشمند

شرکت گوگل بر پایه پروژه «دارپا»، نسخه شگفت‌انگیزی از امکان ترجمه همزمان زبان‌های مختلف جهان را ارائه می‌کند که حاصل سال‌ها مشورت و همکاری با نهادهای بزرگ تحقیقاتی در زمینه دانش زبانی است.

ساخت مغز مصنوعی انسان

محققان سوئیسی پروژه «مغز آبی» معتقدند، هنگامی که ما یک یارانه با قدرت پردازش مغز انسان ساخته‌ایم پس ساخت یک مغز مصنوعی کامل هم ممکن است. این پروژه قرار است در سال ۲۰۲۰ به نتیجه برسد.

منبع: خبر فوری
عناوین برگزیده