تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۷۵۳۵۸
سرویس خبر : محیط زیست
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال:

بهره برداری از معادن خلخال نیازمند کسب مجوز از اداره محیط زیست است

می متالز - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: هر گونه بهره برداری از معادن در خلخال نیازمند کسب مجوز از محیط زیست است.
بهره برداری از معادن خلخال نیازمند کسب مجوز از اداره محیط زیست است

به گزارش می متالز، مهدی کسائی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: اکتشاف و بهره‌برداری از معادن منطقه بدون کسب مجوز زیست محیطی از مخاطرات زیست محیطی موجود در شهرستان است.

او افزود: همچنین هدایت فاضلاب غیر استاندارد به رودخانه هروچای در محل تصفیه‌خانه فاضلاب شهری خلخال، ادامه فعالیت محل فعلی دفن زباله‌های شهری، افزایش روزافزون سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز در منطقه از دیگر مخاطرات زیست محیطی تهدیدکننده این منطقه محسوب می‌شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی واقع شده در مراتع و جنگل‌های منطقه را تهدید و مخاطره‌ای برای محیط زیست این شهرستان عنوان کرد و افزود: در جریان آتش‌سوزی امسال در مراتع بخش شاهرود خلخال هشت هکتار از سطح این مراتع طعمه حریق شد و از بین رفت.

رضوان صادقی، معاون امور عمرانی فرماندار خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر ممنوعیت ورود دام غیربومی برای چرا در مراتع این شهرستان گفت: نتیجه تلاش‌های صورت گرفته برای کنترل و اجرای طرح تعادل مراتع و دام موجب حفظ مراتع و چراگاه‌های طبیعی منطقه شده، ولی چنانچه به هر دلیلی اجازه ورود دام از مناطق دیگر استان به مراتع این شهرستان داده شود، این تعادل برهم خواهد خورد.

او اظهار داشت: افراد حقیقی و حقوقی ساکن روستا در هیچ شرایطی اجازه واگذاری و یا اجاره مراتع در اختیار خود به دامداران غیربومی را نداشته و در صورت مشاهده چنین تخلفی متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

عناوین برگزیده