تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۰
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۷۵۴۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

در فرآیند ارزیابی بنگاه های حامی حقوق مصرف کنندگان، دانش بنیان ها مورد توجه هستند

می متالز - سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در فرایند ارزیابی و انتخاب بنگاههای اقتصادی حامی حقوق مصرف کنندگان در سال 1398 در تلاش است تا شرکت های دانش بنیان از شروط الزامی برای ورود به ارزیابی سطح ملی مستثنی شوند.
در فرآیند ارزیابی بنگاه های حامی حقوق مصرف کنندگان، دانش بنیان ها مورد توجه هستند

به گزارش می متالز، مدیر کل روابط عمومی سازمان حمایت شرکت های دانش بنیان را بازوی توانمند بخش اقتصاد و توسعه پایدار کشور دانست و گفت: در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و با توجه به نقش مهم این بنگاه های اقتصادی در شرایط تحریمی و توسعه توان علمی و رونق تولید، همچنین توجه به فعالیت جوانان و شرکت های با دانش فنی مورد نیاز کشور، شورای سیاستگذاری اعطای گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی سال 1398 این گروه از شرکت ها را از شروط الزامی برای ورود به ارزیابی سطح ملی مستنثی کرد.

ارغنده پور با تأکید بر این که از این شرکت ها حمایت می کنیم، عنوان کرد: مطابق این شروط شاخص های مهم انتخاب بنگاههای اقتصادی در سطح ملی شامل گستره توزیع، بهره گیری و بهره برداری از کالا و خدمات حداقل در 15 استان کشور، داشتن 100 نفر نیروی شاغل به صورت تمام وقت و مطابق ضوابط قانون کار و همچنین حجم فعالیت مالی بنگاه های اقتصادی متقاضی می باشد.

به گفته وی؛ شرکت های دانش بنیان با ارائه فعالیت های اجرایی در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان، می توانند مستقیم در ارزیابی ملی این همایش حضور یافته و دربخش برگزیدگان معرفی شوند.

دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان متذکر شد؛ ارزیابی بنگاه های برگزیده در رعایت حقوق مصرف کنندگان در چهار شاخص اصلی قیمت و رعایت ضوابط قانونی، کیفیت و توجه به استانداردهای ملی و بین المللی، خدمات فروش (قبل، حین و پس از فروش) و ارائه مسوولیت اجتماعی و اعتماد به برند و ارزیابی نظرسنجی ها و سیستم ارزیابی رضایت مشتریان می باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون 18 دوره این همایش با ارزیابی مهمترین بنگاه های اقتصادی داخلی و با حضور مسوولین کشور برگزار شده است.

ارغنده پور یادآور شد که نوزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اسفند ماه امسال برگزار و بنگاه های برگزیده معرفی خواهند شد.

عناوین برگزیده