تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۴۹۱
کد خبر: ۷۵۶۳۳
سرویس خبر : انرژی

نوسازی و بازسازی تاسیسات نفتی براساس اولویت انجام می‌شود

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: با توجه به اولویت‌بندی که انجام خواهد گرفت، تاسیسات فرسوده شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را نوسازی و بازسازی خواهیم کرد و در این زمینه گام‌های موثری برخواهیم برداشت.
نوسازی و بازسازی تاسیسات نفتی براساس اولویت انجام می‌شود

به گزارش می متالز، احمد محمدی درخصوص بحث نوسازی تاسیسات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار کرد: یک طرح عمده برای بهسازی و بازسازی تاسیسات در مجموعه مناطق نفتخیز جنوب در حال پیگیری و مطالعات آن رو به اتمام است و پس از اتمام این مطالعات وارد فاز اجرایی نوسازی و بازسازی تاسیسات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خواهیم شد. وی افزود: حجم قابل توجهی از تجهیزات و تاسیسات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب فرسوده بوده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند که در تلاش هستیم تا این کار را به بهترین شکل در مجموعه شرکت اجرایی کنیم.

محمدی با اشاره به افزایش ضریب بازیافت مخازن اظهار کرد: این مساله یک بحث حیاتی است و در همه کشورهای صاحب نفت دنبال می‌شود. کشور ایران به واسطه شرایط ترمودینامیک مخازنی که در اختیار دارد، برای بحث افزایش ضریب بازیافت نیازمند تزریق گاز است و در این زمینه در ۱۲ مخزن، بحث تزریق گاز انجام می‌گیرد تا شاهد افزایش ضریب بازیافت باشیم.  وی با اشاره به اقدامات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در زمینه مسوولیت‌های اجتماعی گفت: صنعت نفت در میان شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور در زمینه توجه به مسوولیت‌های اجتماعی و جوامع محلی همیشه پیشتاز بوده و برنامه‌های خوبی داشته است.  مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به وقوع سیلاب خوزستان در فروردین امسال اظهار کرد: به دستور وزیر نفت، به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تکلیف شد تا علاوه بر وظایف همیشگی، حداکثر توان به کار گرفته شود تا آسیبی به زیرساخت‌های استان وارد نشود. محمدی ادامه داد: در این زمینه همچنین به دستور وزیر نفت ۱۳۰ میلیارد تومان به سه بخش نوسازی و بازسازی مدارس، نوسازی و بازسازی منازل آسیب دیده و همچنین ترمیم و بازسازی شبکه‌های بهداشت و درمان استان اختصاص داده شد و اکنون این کار در حال انجام است.  مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: در زمینه اشتغال، قانونگذار دولت‌ها را مکلف کرده است تا نسبت به کوچک‌سازی خود اقدام کنند. در این زمینه باید یکسری از کارها به بخش خصوصی واگذار شود و اگر این اتفاق بیفتد، قطعا از جمعیت مشاغل دولتی کاسته می‌شود.  محمدی افزود: صنعت نفت به‌دنبال اشتغال مولد و پایدار است و در این زمینه قصد دارد تا یک زنجیره اشتغال را ایجاد کند. از این رو باید پیمانکاران موظف شوند تا از نیروی بومی و منطقه استفاده کنند و همچنین توجه جدی به بحث استفاده حداکثری از توان داخل داشته باشند. وی در خصوص بحث تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در زمینه ساماندهی نیروهای غیررسمی از نظر معیشت و پایه حقوقی از سال گذشته با دستوری که وزارت نفت صادر کرد، بخشی از حقوق این نیروها افزایش پیدا کرده است. همچنین در بحث تبدیل وضعیت این نیروها، برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است و پس از نهایی شدن مصوبات تصمیمات را اجرایی خواهیم کرد.  مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری گازهای مشعل اظهار کرد: قرارداد این طرح با اعتبار ۲/ ۱ میلیارد دلاری با پتروشیمی هلدینگ خلیج‌فارس و پتروشیمی مارون منعقد شده است تا گازهای مشعل شرق و شمال استان خوزستان و همچنین اهواز جمع‌آوری شوند.  محمدی خاطرنشان کرد: در این زمینه با اجرای این طرح حدود ۹۵ درصد از فلرهای نفتی در سطح مناطق نفتخیز جنوب جمع‌آوری می‌شوند. اجرای این طرح علاوه‌بر رهاورد زیست‌محیطی و جلوگیری از آلودگی هوای محیط، ارزش افزوده بسیار خوبی برای صنعت نفت خواهد داشت.

عناوین برگزیده