تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۷۶۲۴۶
سرویس خبر : محیط زیست
ذوالقدر مطرح کرد:

طرح های ترافیکی پایتخت نه ترافیک را کاهش داد و نه آلودگی هوا را

می متالز - عضو مجمع نمایندگان تهران با تاکید بر اینکه ۱۸ دستگاه در اجرای برنامه های کاهش آلودگی هوا کوتاهی کرده اند تصریح کرد: حتی طرح های ترافیکی هم نه به کاهش آلودگی منجر شد و نه ترافیک را در شهر تهران کاسته است.
طرح های ترافیکی پایتخت نه ترافیک را کاهش داد و نه آلودگی هوا را

به گزارش می متالز، سیده فاطمه ذوالقدر؛ با بیان اینکه آلودگی هوا معضلی است که بسیاری از کلانشهر‌ها سال‌هاست درگیر آن هستند تصریح کرد: شهر تهران از جمله شهر‌های آلوده جهان است که تدابیر اندیشه شده برای کاهش این آلودگی تاکنون نتیجه نداشته است گرچه مسوولان شهری سال گذشته اعلام میکردند طرح ترافیک یکی از موفق‌ترین طرح‌های بود که منجر به کاهش آلودگی هوا در تهران شده اما تجربه ی این روزهای تهران نشان میدهد اگر باد و باران به داد نفس های به شماره افتاده ی پایتخت نشینان و سایر کلانشهرهای آلوده نرسد، وضعیت بسیار بحرانی را شاهد خواهیم بود.

عضو مجمع نمایندگان تهران تصریح کرد: در شرایطی که خودروهای فرسود در شهر تردد میکنند ، موتورسیکلت کاربراتوری در پایتخت جولان می دهد و حتی اتوبوس های شهر مجهز به فلیتر دوده نیستند و از سوی دیگر ناوگان عمومی پاسخگوی نیاز شهروندان نیست، اجرای طرح های ترافیکی هم بر انتشار آلایندگی افزوده است چرا از حجم تردد خودروها در محدوده ها فوق نه تنها کاسته نشده که بیشتر هم شده است.

وی با بیان اینکه 18 دستگاه متولی کاهش آلودگی هوا در کشور هستند گفت: ارتقا سوخت و کیفیت تولید خودرو، خروج خودروهای فرسوده، فرسودگی ناوگان عمومی، خروج موتورسیکلت های کاربراتوری و... اقداماتی بوده که از سوی دولت اجرا نشده و هر سال وضع آلودگی هوا بدتر و بدتر شده است.

ذوالقدر با بیان اینکه اجرای برنامه های کاهش آلودگی هوا اولویت دولت نبوده گفت: به زودی جلسه ای با سازمان برنامه و بودجه به منظور پیگیری قانون هوای پاک و اجرا نشدن وظایف از سوی دستگاه های متولی خواهیم داشت و مجلس به عنوان مطالبه ای بر حق، عدم اجرای قانون هوای پاک پیگیری خواهد کرد.

عناوین برگزیده