تاریخ: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۷۶۲۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش بی‌سابقه استفاده تجاری از پهپادها

می متالز - استفاده کسب‌وکارهای آمریکایی از پهپادها به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و کاربرد این هواپیماهای بدون سرنشین دیگر فقط محدود به عکس گرفتن نیست و به نقشه‌یابی، جمع‌آوری داده و حتی ردیابی مظنونین جنایی توسعه یافته است.
افزایش بی‌سابقه استفاده تجاری از پهپادها

به گزارش می متالز، در حال حاضر، هزاران توسعه‌دهنده در حال ساخت اپلیکیشن‌ برای پهپادها هستند و این در حالی است که اداره هوانوردی فدرال آمریکا اذعان کرده تعداد پهپادهای تجاری را دست کم گرفته است. این اداره می‌گوید در حال حاضر بیش از 450 هزار پهپاد در آسمان این کشور پرواز می‌کند؛ رقمی که برای سال 2022 پیش‌بینی شده بود.

در ضمن، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند بازار پهپادهای تجاری در دنیا، از 4 میلیارد دلار در سال گذشته به 40 میلیارد دلار ظرف مدت پنج سال، افزایش یابد؛ یعنی 10 برابر. آنها معتقدند استفاده از پهپاد به صرفه‌جویی 100 میلیارد دلاری در هزینه‌ها منجر شود.

پهپادها که نخستین بار به عنوان یک تکنولوژی نظامی مورد استفاده قرار گرفتند، در سال‌های 2000 کوچک‌سازی شدند و بازاری برای علاقه‌مندان به سرگرمی و عکاسی ایجاد کردند. حالا به یمن توسعه نرم‌افزارها و پیشرفت گسترده در دوربین‌ها، سنسورها و تکنولوژی پردازش، کاربرد پهپادهای تجاری تسریع شده است.

کارشناسان می‌گویند وقتی استفاده از پهپادها برای رساندن کالا به دست مشتری، اولین بار در سال 2011 مطرح شد، خیلی‌ها فکر می‌کردند فقط شرکت‌های بزرگی مثل آمازون از آن بهره‌برداری خواهند کرد. اما دیگر قابلیت‌های تجاری پهپادها ظهور کرده است. چنین قابلیت‌هایی کسب‌وکار آدام کاپلان را متحول کرد. او در سال 2017 یک شرکت بازی به نام «اجی بیز» (EdgyBees) تاسیس کرد که به پهپادها امکان می‌داد با استفاده از واقعیت افزوده، صحنه‌های دنیای واقعی را در آی‌پد نشان دهند. کاپلان از همین تکنولوژی برای ایجاد ابزارهای نقشه‌یابی هوایی مثل waze استفاده کرد.

او می‌گوید پلیس و آتش‌نشانی به جای اینکه برای خرید هلی‌کوپتر 1 میلیون دلار هزینه کنند، با 1000 تا 25000 دلار می‌توانند پهپاد بخرند.

عناوین برگزیده