تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۷۶۲۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مشکلات خانواده معدنچیان جان‌ باخته زمستان یورت برطرف شود

می متالز - نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت:‌ مشکلات خانواده معدنچیان جان‌باخته حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ زمستان یورت آزادشهر برطرف شود.
مشکلات خانواده معدنچیان جان‌ باخته زمستان یورت برطرف شود

به گزارش می متالز، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با مدیرعامل بنیاد برکت اظهار کرد: چند وقت قبل نامه‌ای از خانواده‌های جان‌باختگان زمستان یورت آزادشهر را دریافت کردم که مشکلاتشان را عنوان کرده بودند. حادثه زمستان یورت در کشور خیلی سرو صدا کرد این مصیبت بسیار دردناک و غم‌انگیز بود چرا که این عزیزان در راه خدمت گرفتار حادثه شدند و از دنیا رفتند.

وی افزود: این خانواده‌ها در نامه عنوان کردند که همچنان با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به آن‌ها وعده حل مشکلات دادند اما وعده‌های عملی شده آنچنان که باید مشکلی از خانواده بازماندگان معدنچیان حل کند، نکرده است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به اینکه بسیاری از آنان در شرایط سخت معیشتی به سر می‌برند، تصریح کرد: من لازم می‌دانم در این زمینه کاری انجام شود تا مشکل خانواده بازماندگان برطرف شود.

نورمفیدی بیان کرد: فرماندار آزادشهر باید از وضعیت آن‌ها گزارشی تهیه کند تا توسط مسوولین مربوطه کمک و حمایت شوند.

 وی در ادامه در رابطه با پروژه پتروشیمی گلستان، گفت: پتروشیمی گلستان ۹۰ هزار سهامدار دارد و در آن زمان مردم را وادار کردند که رفتند وام گرفتند تا سهام بخرند اما الان می‌خواهند اعلام ورشکستگی کنند؛ اگر این کار شود با بحران مواجه می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان اظهار کرد: ‌۹۰ هزار نفر ده سال است که سهم خریده‌اند اما به این شکل درآمده و باید کاری شود تا این مشکل حل شود.

معدن زغال‌سنگ زمستان یورت آزادشهر ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۹۶ منفجر شد که بر اثر این حادثه ۴۳ نفر از کارگران معدن جان باختند.

عناوین برگزیده