تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۴۵
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۷۶۴۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

تولید محصولات محیط ترش، 270 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دارد

می متالز - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: در حال حاضر امکان تولید سالانه 300 هزار تن محصولات محیط ترش در فولاد مبارکه وجود دارد و تولید این محصولات 270 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در پی خواهد داشت.
تولید محصولات محیط ترش، 270 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دارد

به گزارش می متالز، حمیدرضا عظیمیان در مراسم رونمایی از خط تولید انبوه تختال API ویژه ساخت لوله‌های انتقال نفت و گاز ترش، با ارائه گزارشی از عملکرد فولاد مبارکه و با تاکید بر اینکه این شرکت برنامه‌های بسیار هدفمندی در توسعه‌های کمی و کیفی خود ترسیم کرده است، اظهار داشت: فولاد مبارکه با 30 سال تجربه تولید انواع محصولات فولادی اکنون پا در عرصه تکنولوژ شدن گذاشته است و به زودی کشور ایران را به یکی از کشورهای صاحب تکنولوژی صنعت فولاد مبدل خواهد کرد.

وی عنوان کرد: مدیران و کارکنان بلند‌همت فولاد مبارکه در این راه و افق روشن توانستند برای اولین بار در کشور با همکاری مهندسان نفت به دانش فنی تولید فولاد‌های خاص مورد‌ استفاده در صنعت نفت و گاز، لوازم خانگی و خودروسازی دست یابند که شاهد رونمایی از خط تولید انبوه تختال API مورد استفاده در صنایع نفت و گاز ترش بودیم.

مهندس عظیمیان با اشاره به نقش شرکت فولاد مبارکه در تولید لوله‌های API  محیط ترش ادامه داد:‌ برای تولید لوله‌های API و مخازن محیط ترش، ابتدا تختال در شرکت فولاد مبارکه تولید و پس از ارسال به شرکت فولاد اکسین خوزستان تبدیل به ورق شده و در نهایت، تولید لوله در یک شرکت لوله‌سازی مانند لوله‌سازی اهواز انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: محصول لوله محیط ترش در مقایسه با محیط شیرین، با چند مشخصه (حاصل از تست‌های خوردگی) متمایز می‌شود که شکل‌گیری این مشخصات، حاصل فناوری و دانش موجود در فولاد ‌مبارکه است.

مدیرعامل فولاد مبارکه در خصوص منافع حاصل از تولید محصولات محیط ترش در داخل کشور گفت: با تولید این محصول در فولاد مبارکه سالانه به میزان 270 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به دست خواهد آمد. همچنین بومی‌سازی و تدوین دانش فنی تولید محصول محیط ترش و امکان تولید محصولات با گرید بالاتر برای پروژه‌های نفت و گاز و رونق تولید و ایجاد اشتغال در کارخانجات پایین‌دستی (تولید ورق و لوله) و صنایع جانبی از دیگر مزایای تولید این محصول جدید در فولاد مبارکه است.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر امکان تولید سالانه 300 هزار تن از این محصول در فولاد مبارکه وجود دارد و این میزان تولید تا یک میلیون و 200 هزار تن نیز قابل افزایش است.

عناوین برگزیده