تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۷۶۴۳۶

تجمع کارگران تراورس بتنی ناحیه کرج در اعتراض به ۵ ماه مزد و بیمه معوقه

می متالز - کارگران کارخانجات تولید تراورس ناحیه راه‌آهن کرج خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.
تجمع کارگران تراورس بتنی ناحیه کرج در اعتراض به ۵ ماه مزد و بیمه معوقه

به گزارش می متالز، منابع کارگری در راه‌آهن کرج گفتند: صبح امروز (دوم دی ماه) گروهی از کارگران کارخانجات تولید تراورس ناحیه راه‌آهن کرج، در محدوده محل کار خود تجمع کردند.

به ادعای این کارگران؛ پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای آنها ۵ ماه به تاخیر افتاده و درخواست آن ها در تجمع امروز تسریع در پرداخت حداقل بخشی از معوقات است.

طبق اظهارات یکی از کارگران، پس از تجمع امروز؛ کارفرما حق بیمه مهر ماه کارگران را برای تمدید و تعویض دفترچه‌های درمانی کارگران  به حساب تامین اجتماعی واریز کرد.

این کارگر در ادامه افزود: کارگران راه‌آهن کرج که به عنوان راننده کامیون، راننده درزین (وسیله نقلیه ریلی تردد ماموران راه‌آهن)، جوشکار و غیره مشغول کارند. آن ها خواستار پرداخت معوقات مزدی و بیمه خود و تعیین تکلیف شرکت هستند.

به گفته این کارگر تراورس بتنی ناحیه کرج، در نتیجه حضور پیمانکاران در راه‌آهن هر ماه حقوق کارگران با تاخیر پرداخت می شود و کارگران فاقد امنیت شغلی بوده و در صورت اخراج هیچیک از آنها امکان پیگیری مطالباتشان را ندارند.

وی گفت: کارگران  خواستار آن هستند که با حذف شرکت‌های پیمانکاری در راه‌آهن، دوباره آنها تحت قرارداد مستقیم و نظارت دولت کار کنند.

این کارگر افزود: تاخیر شرکت پیمانکاری در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران از دیگر مشکلات کارگران راه‌آهن بویژه در ناحیه کرج است.

وی ادامه داد: عرف کارگاه‌های راه‌آهن بدین ترتیب است که هر ۶ ماه یکبار لباس ایمنی و هر سال یکبار کفش ایمنی به کارگران داده می‌شود اما شرکت پیمانکاری  به دلیل مشکلات مالی یا هر دلیل دیگری این عرف را رعایت نمی‌کند و این هزینه‌ها از جیب کارگران خرج می‌شود.

تلاش برای برقراری تماس با محمد مظاهر (مدیرعامل کارخانجات تولید تراورس و قطعات بتنی کرج) جهت پیگیری و دریافت اطلاعات دقیق‌تر تا ساعت مخابره این خبر بی‌نتیجه مانده است.

عناوین برگزیده