تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۴۶۰
کد خبر: ۷۶۶۱۴
سرویس خبر : متالورژی و مواد
با تکیه بردانش متخصصان ایرانی؛

تولید صنعتی آجرهای نسوز کوره بلند در کشور

می متالز - با تکیه بر توان داخلی صنعتگران، دانش ساخت آجرهای نسوز کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان در کشور بومی سازی و وارد چرخه صنعتی شد.
تولید صنعتی آجرهای نسوز کوره بلند در کشور

به گزارش می متالز، مشاور عالی مدیرعامل در امور اجرایی و عضو هیات مدیره شرکت نسوز ایران در نشستی با مسوولان شرکت ذوب آهن اصفهان برای توسعه همکاری های مشترک، ذوب آهن را قطب اصلی تولید فولاد کشور و شرکت نسوز ایران را یکی از بزرگترین تولید کننده نسوز کشور با سابقه همکاری مشترک 45 ساله معرفی کرد و گفت: با به اشتراک گذاشتن توانمندی متخصصان دو شرکت مواد اولیه آجرهای نسوز که پیشتر با خروج ارز از خارج  تهیه می شد هم اکنون فناوری تولید آجرهای نسوز در داخل بومی سازی و وارد چرخه تولید صنعتی شده است.

ایرج رخصتی، دستیابی به دانش ساخت آجرهای نسوز به همت شرکت نسوز ایران و ذوب آهن را افتخاری بزرگ برای کشور در حوزه صنعت دانست و افزود: با هدایت درست دانش متخصصان داخلی می توان صنعت فولاد را با سرعت بیشتری بومی سازی کرد و شرکت نسوز ایران این قابلیت را دارد که نیازهای تخصصی ذوب آهن را در بخش نسوز پاسخگو باشد.

مهرداد توالائیان معاون حوزه بهره برداری شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان هم گفت: طرح کنورتور و گرفتن بیشترین ذوب یکی از دغدغه های ذوب آهن اصفهان است و شرکت نسوز ایران در این زمینه اعلام آمادگی کرده و امید است این همکاری موجب پیشرفت مشترک در صنعت فولاد و هر دو مجموعه شود.

محمد جعفرصالحی معاون خرید شرکت ذوب آهن هم، یکی از پر مصرف ترین اقلام مورد نیاز این شرکت را مواد نسوز بیان کرد و گفت: شرکت فرآورده های نسوز ایران از شرکت های قدیمی تولید کننده این محصول در کشور است که می تواند پاسخگوی نیاز ذوب آهن باشد.

مدیرعامل شرکت نسوز ایران هم گفت: ذوب آهن اصفهان قطب صنعت فولاد کشور است و یکی از حمایت کنندگان اصلی شرکت های نسوز در ایران از ابتدا بوده است.

سعید لقمانی، نسوز را یکی از اقلام مهم در صنعت فولاد و تامین آن را نجات بخش کارخانه های فولاد دانست و افزود: این دو مجموعه با داشتن طرح مشترک تحقیقاتی و توسعه ای می توانند کیفیت و عمر نسوز ها را ارتقا دهند.

وی گفت: شرکت نسوز ایران با تنوع 300 محصول در کشور منحصر به فرد و این شرکت آماده هر نوع همکاری با ذوب آهن و ارائه طرح های تحقیقاتی است.

ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت 3 میلیون و 600 هزارتن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.

عناوین برگزیده