تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۸
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۷۶۷۱۳
سرویس خبر : انرژی

تخصیص اعتبارات برای خرید تضمینی آب و پساب از غیردولتی‌ها

می متالز - معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: در لایحه بودجه سال ۹۹ اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی آب و پساب از بخش غیردولتی پیش‌بینی شده است.
تخصیص اعتبارات برای خرید تضمینی آب و پساب از غیردولتی‌ها

به گزارش می متالز، محسن بختیار عنوان کرد: در لایحه بودجه سال آینده همچنین مباحث دیگری از قبیل بسته‌های مشارکت عمومی و خصوصی برای اجرای طرح‌های منتخب با اولویت طرح‌های نیمه‌تمام و آماده بهره‌برداری یا پروژه‌های تکمیل شده شامل ارائه تسهیلات بانکی با نرخ ترجیحی، خرید تضمینی محصول تولیدی، ارائه تضامین حاکمیتی برای تامین مالی خارجی، موافقت با ترهین اموال یا محل اجرای طرح توسط سرمایه‌گذار غیردولتی و... نیز پیش‌بینی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو یادآور شد: در دولت تدبیر و امید و از ابتدای سال ۹۳ به منظور اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی در قوانین بودجه سنواتی، اعتبارات ویژه‌ای از سه محل به این منظور اختصاص یافت که شامل منابع عمومی با ایجاد ردیف ملی برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و اخذ عوارض از هر مترمکعب آب شرب مصرفی شهروندان بوده است. وی افزود: در لایحه بودجه سال ۹۸ نیز برای آبرسانی روستایی این اعتبارات تقویت شده که شامل ۲۰ تومان به ازای هر مترمکعب عوارض آب مصرفی شهروندان (تا سقف ۵/ ۹۶ میلیارد تومان) و ۷۹۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است. بختیار تاکید کرد: بررسی توزیع اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای صنعت آب و برق بیانگر توجه ویژه به انجام تعهدات وزارت نیرو در قبال بخش غیردولتی تولید کننده آب و برق، توجه ویژه به اقدامات نرم‌افزاری برای تعادل‌بخشی و جبران تراز منفی سفره‌های آب‌ زیرزمینی، اولویت سفرهای دولت به شهروندان مناطقی همچون خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس است که در سال‌های اخیر تامین آب و برق آنها دچار چالش بوده است. معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه سال آینده برای ۶۱۹ طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه تمام وزارت نیرو هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: این اعتبارات شامل ۳۶۵ طرح در فصل منابع آب با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، ۵۰ طرح در فصل انرژی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان و ۱۹۶ طرح در فصل آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است. وی ادامه داد: با توجه به اولویت تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی بیش از یک هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت نیرو در فصول آب و آبفا برای تکمیل ۵۴ طرح این بخش در سال ۹۹ توزیع شده است. معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو در پایان گفت: در توزیع اعتبارات فصل منابع آب وزارت نیرو در لایحه بودجه سال آینده نیز حدود ۱۷ درصد اعتبارات این فصل برای اقدامات نرم‌افزاری شامل تعادل‌بخشی و جبران تراز منفی آب‌های زیرزمینی، علاج‌بخشی سفره‌های آبی، مرمت و بازسازی تاسیسات و ساماندهی رودخانه‌ها و سواحل اختصاص یافته است.

عناوین برگزیده