تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۷۶۸۷۲
سرویس خبر : انرژی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

بنزین‌ فروشی علنی انجام می‌شود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بنزین‌فروشی در زنجان به صورت علنی انجام می‌شود.
بنزین‌ فروشی علنی انجام می‌شود

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت بنزین حساسیت به بازار، بیشتر شده و انسجام بیشتری به بازرسی‌ها داده شده است و با وجود کمبود نیرو در بخش اقتصادی بازرسی‌ها ادامه دارد.

این مسوول ادامه داد: تعداد بازدیدهای منجر به تشکیل پرونده نیز در استان زنجان از ۴ تا ۵ درصد به ۱۰ تا ۱۱ درصد رسیده که هم تخلفات افزایش یافته و هم بازدیدهای منجر به تنظیم پرونده تخلف افزایش داشته است و جریمه‌های تعزیراتی بازدارندگی لازم را ندارند که باید قانون در این بخش اصلاح شود.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، همه تلاش خود را انجام می‌دهد و جا برای کار کردن وجود دارد و ایرادات زیاد است.

فغفوری تصریح کرد: در حال حاضر تامین به موقع و کافی کالاها در استان زنجان، در دستور کار است و با وجود اینکه کمبودهایی وجود دارد، اما با این وجود، زنجان جزو استان‌های مطلوب در این زمینه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به برخی اعتراضات نسبت به وضعیت نازل‌های سوخت‌گیری، یادآور شد: بنزین‌فروشی در زنجان به صورت علنی انجام می‌شود که در این رابطه باید تمهیدی در نظر گرفته شود.

در ادامه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان با اشاره به ساماندهی حمل و نقل با پلاک‌های شخصی، اظهار کرد: اطلاعات ۲ هزار پلاک شخصی فعال در حوزه حمل و نقل روستایی ثبت شده که باید برای تصمیم‌گیری در مورد تعیین سهمیه بنزین این ناوگان انجام شود.

عبدالحسین علی‌اکبری ادامه داد: در تعیین سهمیه بنزین دریافت بارنامه و پایش وانت‌بارهای زنجان نیز باید انجام شود و ۴۸۳ دستگاه در این طرح ثبت شده در حالی که تعداد این خودروها ۵ هزار واحد است.

وی با اشاره به تفاوت قیمت سفرهای زنجان – تهران و برعکس، اظهار کرد:  در حالی که مسافران معترض هستند که چرا سفر از تهران به زنجان گرانتر است باید توضیح داد در سال‌های اخیر افزایش قیمتی از سوی ناوگان حمل و نقل استان زنجان انجام نشده و اکنون سفرها به تهران از زنجان، با تخفیف انجام می‌شود.

غلامحسن احمدی معاون خدمات شهردار زنجان نیز در این جلسه با ابراز نگرانی از فروش بنزین توسط خودروهای عمومی به ویژه توسط افرادی که رانندگی را به عنوان شغل دوم انتخاب کردند، اظهار کرد: باید تدبیری برای پایش و جلوگیری از این فروش‌ها پیش‌بینی شود.

عناوین برگزیده