تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۷۶۹۶۱
سلیمی:

آلودگی هوا تقویم آموزشی کشور را دچار آشفتگی کرد/ تعطیلی کلاس‌های درس باید جبران شود

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آلودگی هوا تقویم آموزشی کشور را دچار آشفتگی کرد، گفت: تعطیلی کلاس‌های درس باید جبران شود.
آلودگی هوا تقویم آموزشی کشور را دچار آشفتگی کرد/ تعطیلی کلاس‌های درس باید جبران شود

به گزارش می متالز، علیرضا سلیمی با اشاره به تعطیلی مکرر مدارس به علت آلودگی ‌‎هوا، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل کم‌کاری 17 دستگاه در موضوع آلودگی هوا، آموزش و پرورش بیشترین خسارت را دید و شاهد طولانی‌ترین دوره تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا بودیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلودگی هوا تقویم آموزشی مدارس را به طور کلی به هم ریخت، افزود: در شرایط فعلی کلاس‌های تعطیل شده باید جبران شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانش آموزان آسیب‌های جدی دیده‌اند، ادامه داد: کارگروه اضطرار آموزش و پرورش باید در زمینه آلودگی هوا چاره اندیشی کند و با استفاده ازظرفیت‌ روزهای پنجشنبه یا کلاس‌های جبرانی بعد از ظهر این تعطیلی‌های مکرر را جبران کند.

سلیمی با اشاره به اینکه شورای مدارس اختیار دارد تا درباره جبران ساعات آموزش تصمیم گیری کند و در این زمینه مجلس نهاد سیاست‌گذار است که نظر مشورتی می‌دهد، اضافه کرد: امیدواریم بهترین تصمیم برای جبران کلاس‌های درس از جانب این شورا و وزیر آموزش و پرورش اتخاذ شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: البته معضل آلودگی هوا باید به صورت ریشه‌ای حل شود ولی متأسفانه دستگاه‌های مسوول از جمله شهرداری و شورای شهر در این زمینه کاملا منفعل عمل می‌کنند.

عناوین برگزیده