تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۷۷۰۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه‌ریزی هند برای سرمایه‌گذاری ۲۳۵ میلیون دلاری در بندر چابهار

می متالز - مدیرکل توافقنامه ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی از برنامه‌ریزی هند برای سرمایه‌گذاری ۲۳۵ میلیون دلاری در بندر چابهار برای خرید و تامین تجهیزات بندری در زمینه عملیات تخلیه و بارگیری خبر داد.
برنامه‌ریزی هند برای سرمایه‌گذاری ۲۳۵ میلیون دلاری در بندر چابهار

به گزارش می متالز، محمد علی اصل سعیدی پور درباره توسعه بندر چابهار، اظهارکرد: در راستای توسعه بندر چابهار مدت‌هاست که هندی‌ها ابراز تمایل برای سرمایه‌گذاری کرده‌اند و برنامه‌ریزی آنها برای سرمایه‌گذاری در حوزه تجهیزات بندری است، این سرمایه مجموعا ۲۳۵ میلیون دلار بوده و هندی‌ها درصدد هستند تا آن را در حوزه تجهیزات مورد نیاز برای تخلیه و بارگیری، تجهیزات عملیاتی، تجهیزات مورد نیاز برای حمل کانتیر پای اسلکه و... است.

وی افزود: با سرمایه‌گذاری صورت گرفته از سوی هندی‌ها سرعت و حجم عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار افزایش خواهد یافت و بیشتر خواهد شد، البته در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد و معطلی نداریم اما با خرید و تامین تجهیزات مورد نظر انتظار می‌رود که این توانمندی ارتقاء پیدا کند.

مدیرکل توافقنامه ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی درباره وضعیت تخلیه و بارگیری در بندر چابهار، گفت: هم اکنون توان تخلیه و بارگیری در این بندر ۲۰ تا ۲۵ کانتینر در ساعت است که می‌خواهیم با تجهیز بیشتر آن را به ۳۰ کانتینر و مطابق با استانداردهای جهانی برسانیم.

سعیدی‌پور با بیان اینکه با وجود در نظر گرفتن تخفیف‌ها و تعرفه‌های ترجیحی مناسب، عملکرد بندر چابهار آنطور که باید افزایش نیافته است، تصریح کرد: هندی‌ها تعرفه‌های خود را برای تجارت از طریق بندر چابهار تا ۴۰ درصد کاهش داده‌اند اما با تفاهم‌های صورت گرفته در مذاکرات اخیر این تعرفه‌ها کاهش بیشتری را نیز از سوی این طرف خارجی تجربه خواهد کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با تأکید بر اینکه کشورهای بسیاری علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و در حال سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستند اما نمی‌خواهند نامی از آن‌ها برده شود، تصریح کرد: یکی از موانع پیشرفت در عملکرد بندر چابهار بالابودن هزینه حمل دریایی و هزینه حمل در پسکرانه‌ها است  که در این زمینه با خطوط کشتیرانی و حوزه‌های مرتبط با حمل‌ونقل زمینی مذاکرات لازم را انجام داده‌ایم و اعلام کرده‌ایم که اگر تعرفه‌ها و هزینه‌های خود را تا جایی که به آنها اعلام کرده‌ایم کاهش دهند، حاضریم تا ۹۰ درصد در تعرفه‌ها و هزینه‌های بندری به آن‌ها تخفیف دهیم و امیدواریم این اتفاق بیافتد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده