تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۷۷۰۹۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مصرف انرژی در ساختمان‌های ایران سه برابر استاندارد جهانی است

با افزایش قیمت‌ها، نگران ساخت‌وساز غیراستاندارد برای قشر ضعیف هستیم

می متالز - رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: در این شرایط شاهد فرار سرمایه از کشور و جذب آن در سایر کشورها هستیم و با توجه به محدودیت‌هایی از جمله محدودیت منابع و بودجه‌های عمومی، سطح سرویس و ارائه خدمات در صنعت ساختمان رو به افول است و این از نگرانی‌های ما در این صنعت است.
با افزایش قیمت‌ها، نگران ساخت‌وساز غیراستاندارد برای قشر ضعیف هستیم

به‌ گزارش می متالز به‌ نقل از ایلنا، محمد شکرچی‌زاده در دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساخت با بیان اینکه صنعت ساختمان در ایجاد اشتغال و گردش مالی در جایگاه برتر میان صنایع قرار دارد، اظهار داشت: رشد و عدم رشد اقتصادی در کشور به‌طور مستقیم با صنعت ساخت در ارتباط است.

وی افزود: درحال‌حاضر با رکود اقتصادی مواجه هستیم که بر روی اقتصاد بخش خصوصی سایه انداخته است و ساخت و ساز در بخش عمومی را هم تحت تأثیر قرار داده و صدها و هزارها پروژه نیمه تمام مانده است.

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی افزود: از سوی دیگر با افزایش قیمت‌ها به ویژه در بخش مصالح ساختمانی نگران کاهش کیفیت ساخت و ساز و رشد سازندگی غیراستاندارد برای قشر ضعیف کشورمان هستیم.

وی با بیان اینکه در این شرایط شاهد فرار سرمایه از کشورمان و جذب این سرمایه‌ها در سایر کشورها هستیم گفت: با توجه به این محدودیت‌ها از جمله محدودیت منابع و بودجه‌های عمومی، سطح سرویس و ارائه خدمات در صنعت ساختمان رو به افول است و این از نگرانی‌های ما در این صنعت است.

شکرچی‌زاده با بیان اینکه مصرف انرژی در ساختمان در ایران دو تا سه برابر مقدار متوسط جهانی است گفت: ادامه این روند مصرف انرژی می‌تواند منجر به تخریب سرمایه‌های ملی و شکاف عدالت بین نسلی شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به لزوم صنعتی سازی در کشور گفت: باید به‌سرعت از دستاوردهای علمی در کشورهای توسعه یافته در صنعت ساختمان و ساخت‌وسازها استفاده کرد.

وی درباره اهمیت بازسازی بافت فرسوده در کشور گفت: منابع قابل قبول و پایداری به بخش نوسازی بافت فرسوده اختصاص داده شده اما کماکان برای دستیابی به راهکارهای عملیاتی نیاز به اقدامات تخصصی داریم.

عناوین برگزیده