تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۰۱
بازدید: ۳۱۷
کد خبر: ۷۷۱۳۲
در گفت‌ و گو با سبحانی فر مطرح شد؛

خواب غفلت دستگاه‌های نظارتی عامل سود جویی شرکت‌های فروشنده فیلتر شکن

می متالز - بیش از سه ماه از صحبت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجارت چند صد میلیاردی بازار فروش فیلتر شکن و وی‌ پی‌ ان می‌گذرد. انتظار می‌رفت بعد از آن دستگاه‌های نظارتی ورود کنند که نه تنها این اتفاق نیفتاد که به گفته رئیس کارگروه فضای مجازی کمیسیون صنایع و معادن شرکت‌های فروشنده فیلترینگ گردش مالی زیادی دارند.
خواب غفلت دستگاه‌های نظارتی عامل سود جویی شرکت‌های فروشنده فیلتر شکن

به گزارش می متالز، در آخرین روز‌های تابستان ۹۸ محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس آمد تا به سوالی درباره ساماندهی فیلترشکن‌ها پاسخ دهد؛ توضیحاتی که ابعاد جدیدی از مافیای این عرصه را روشن کرد.

او از مافیایی گفت که با آن برخورد نمی‌شود و آن‌ها به راحتی فیلترشکن می‌فروشند و تجارت چند صد میلیاردی دارند؛ وزارت ارتباطات هم اگر فیلترشکن‌ها را ببندد، زندگی مردم مختل شد، حل مشکل راه حل دارد و نمی‌شود بدون داشتن ابزار مورد نیاز کاری انجام دهیم.

با وجودی که این صحبت‌ها قبل از قطع اینترنت و به دنبال آن فیلترشکن‌ها در جریان اعتراضات آبان ماه مطرح شده، شاهدیم که بعد از قطع و وصل اینترنت هیچ تغییری در شرایط فیلترشکن‌ها به وجود نیامد تا جایی که سبحانی فر از گردش مالی بالای شرکت‌های فروشنده خدمات فیلترشکن پرده برداشت.

رمضانعلی سبحانی فر، عضو ناظر مجلس در کار گروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای اظهار کرد: شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی هستند که نرم افزار‌های فیلترشکن را ارائه می‌دهند. آن‌ها از این فرصت فیلترینگ استفاده و فروش می‌کنند و سود می‌برد.

وی افزود: دستگاه‌های تخصصی مربوطه باید تلاش کنند این شرکت‌ها را ساماندهی کرده و آن‌ها را تحت ضوابط و مقررات قرار دهند تا بتوانند پاسخگو باشند. شاید در جا‌هایی کار‌هایی انجام شود که صلاح مملکت هم نباشد؛ بنابراین، بهتر است دستگاه‌های تخصصی نسبت به ساماندهی این شرکت‌ها اهتمام داشته باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شرکت‌های فروشنده خدمات فیلترشکن گردش مالی بالا و مشتریان زیادی دارند اضافه کرد: ما قطعا در جلسات خود این موارد را گوشزد خواهیم کرد تا این شرکت‌های بی نام و گمنام ساماندهی شوند.

منبع: تابناک
عناوین برگزیده