تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۱۰۶۳
کد خبر: ۷۷۳۰۳
سرویس خبر : متالورژی و مواد
در اعتراض به تغییر قانون قرارداد؛

کارگران کارخانه «کک سازی و پالایش قطران زرند» تجمع کردند

می متالز - کارگران کارخانه کک سازی و پالایش قطران زرند کرمان وابسته به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران صبح امروز، ۱۰ دی ماه ۹۸ در اعتراض به قانون جدید این شرکت در خصوص قرارداد تجمع کردند.
کارگران کارخانه «کک سازی و پالایش قطران زرند» تجمع کردند

به گزارش می متالز، صبح امروز، سه شنبه، ۱۰ دی ماه ۹۸ کارگران مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند کرمان وابسته به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در اعتراض به قانون جدید این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گفته کارگران؛ این اعتراض به نحوه بستن قرارداد از حالت دائم به موقت بوده است و از زمانی که مدیریت این شرکت از سوی دولت به بخش خصوصی واگذار شد، تسهیلات و مزایای کارگران قطع شد. کارگران می‌گویند که شرکت برای اجبار آن‌ها برای امضای قرارداد موقت، اقدام به قطع تسهیلات و مزایا کرده است تا اهرم فشاری برای تبدیل وضعیت کارگران داشته باشد.

خاطرنشان می‌شود، در تماس با روابط عمومی این کارخانه، جویای مشکلات کارگران شدیم که وی تجمع امروز کارگران را تکذیب کرد.
لازم به ذکر است، کلنگ زنی این مجتمع در سال ۱۳۸۰ زیر نظر شرکت تهیه و تولید ایران صورت گرفته و در سال ۱۳۸۱ با انتخاب پیمانکار و مشاور عملیات اجرایی، این طرح آغاز شد. آغاز بهره برداری از این طرح از سال ۱۳۸۷ بوده است.

این شرکت با سرمایه‌گذاری ارزی ۳۰٫۵ میلیون دلار و سرمایه‌گذاری ریالی ۷۷۱٫۲ میلیارد ریال و با اشتغال زایی مستقیم ۸۰۰ نفر و غیر مستقیم ۱۰۰۰ نفر و نیز تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن کک متالورژی و ۹۰۰۰ تن قطران در ۱۰ آذر ۹۵ طی تشریفات قانونی در قالب راهبری به شرکت فولاد زرند ایرانیان (زیسکو) واگذار شده است.

عناوین برگزیده