تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۷۷۳۲۹
سرویس خبر : انرژی
پرداخت فوق‌العاده‌های تخصصی به کارکنان دریا موثرتر می‌شود

کارکنان نفت فلات قاره از وجود نگاه حمایتی نفت، دلگرم شده‌اند

می متالز - مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به ابلاغیه وزیر نفت درباره پرداخت فوق‌العاده تخصصی به کارکنان مستقر در دریا، گفت: کارکنان این شرکت از وجود نگاه حمایتی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران نسبت به سرمایه انسانی، احساس دلگرمی کرده‌اند و این احساس، از هر پاداش یا پرداختی ارزشمندتر است.
کارکنان نفت فلات قاره از وجود نگاه حمایتی نفت، دلگرم شده‌اند

به گزارش می متالز، علیرضا سلمان‌زاده امروز (سه‌شنبه، ۱۰ دی‌ماه) به ابلاغیه وزیر نفت که به موثر شدن پرداخت فوق‌العاده‌های تخصصی به کارکنان شاغل در دریا می‌انجامد، اشاره کرد و گفت: کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران، بخش غالب مشمولان این ابلاغیه را تشکیل می‌دهند و از دیروز (نهم دی‌ماه) که این ابلاغیه اطلاع‌رسانی شده است، موجی از انگیزه و شوق در میان کارکنان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: مشمولان این ابلاغیه افرادی هستند که با توجه به رسیدن دریافتی‌هایشان به سقف، عملا اگر در شرایطی غیر از شرایط سخت کنونی کاری خود نیز مشغول شوند، از نظر دریافتی و عایدی برایشان تفاوتی نخواهد داشت، بنابراین منطق و نگاه ویژه وزیر نفت برای بهبود بازدهی پرداخت‌های این دسته از کارکنان، بسیار ارزشمند و مایه دلگرمی بوده است.

سلمان‌زاده به مشقت‌های کار غواصان شرکت نفت فلات قاره ایران اشاره کرد که در سخت‌ترین شرایط جوی و فشار جریان‌های زیر آب، بار عمده تعمیرات زیر آب را به دوش می‌کشند و از نظر جسمانی، شرایط سختی را متحمل می‌شوند.

وی یادآور شد: رشادت و ایستادگی کارکنان این شرکت از دیرباز در صنعت نفت نقش‌آفرین بوده است که مصداق بارز آن را می‌توان در سال‌های جنگ تحمیلی عنوان کرد؛ روزهایی که پس از هر بار بمباران تاسیسات، کارکنان عملیاتی این شرکت با رشادت و ایثارگری پای کار می‌ایستادند.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران ادامه داد: هم‌اکنون نیز که در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی قرار داریم، کارکنان این شرکت در مناطق عملیاتی با انجام ابتکارات خلاقانه و مبتکرانه، بعضا در مواردی که شاید تصورش هم سخت بوده است، نسبت به بومی‌سازی یا تعمیرات و خلق ابداعات ویژه‌ای اقدام کرده‌اند که صرفه‌جویی‌های قابل توجهی را برای شرکت به همراه داشته است.

وی گفت: تصمیم اتخاذشده برای موثر شدن پرداخت فوق‌العاده‌های تخصصی کارکنان شاغل در دریا، حاصل نگاه و پیگیری ویژه شخص وزیر نفت و تلاش‌های مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، معاونت منابع انسانی وزارت نفت و مدیریت منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران بوده است و جا دارد از همه کسانی که به هر نحوی در این زمینه همکاری داشته‌اند قدردانی کنیم.

سلمان‌زاده ادامه داد: هر فردی برای انتخاب شغل حق انتخاب دارد و قطعا فعالیت در سکوهای دریایی یا غواصی برای کارکنان دریایی ما مایه افتخار است، اما این موضوع نافی ضرورت قدردانی از زحمات این قشر تلاشگر نیست.

وی این را هم اضافه کرد: آنچه بیش از هر پاداش یا پرداختی ارزشمند است، احساس وجود نگاه حمایتی نسبت به سرمایه انسانی است و این ابلاغیه اگرچه همه کارکنان را در برنمی‌گیرد، اما از حیث اینکه احساس شده است به سرمایه انسانی توجه می‌شود و سیستم به آنان نگاه ویژه‌ای دارد، سبب افزایش انگیزه تمام کارکنان و به‌ویژه کارکنان مشمول ابلاغیه شده است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت در ابلاغیه‌ای خطاب به فرزین مینو، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت اعلام کرده است: «با توجه به ارزش والای خدمات همکاران مستقر در دریا و به‌منظور قدرشناسی در حد مقدور از این زحمات و موثر نمودن پرداخت فوق‌العاده‌های تخصصی مشاغل در نظام جبران خدمات این دسته از همکاران، چنانچه پرداخت فوق العاده‌های تخصصی غواصی (کد ۰۲۳۱)، صعوبت شرایط کار و محیط کار در دریا (کدهای ۰۱۱۸ و ۱۰۱۸) و کار در سکوی حفاری در خلیج فارس (کد ۰۲۲۵) منجر به ضرورت پرداخت، فراتر از سقف ابلاغی مقرر در نامه شماره م‌ت‌س ۷۸۵۹۰۱/۱ تاریخ ۱۳۹۸/۲/۲۵ شود، افزایش سقف پرداخت ابلاغی به میزان ۱۵ درصد، از ابتدای سال ۱۳۹۸، صرفا برای همکاران مشمول در شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت نفت و گاز پارس و شرکت ملی حفاری ایران بلامانع است».

عناوین برگزیده