تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۷۷۴۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صنعت شاهرود در انتظار رونق/ از تولید کاغذ از کربنات کلسیم تا واحدهای بزرگ مس

می متالز - صنعت شهرستان شاهرود این روزها در انتظار رونق تولید است و با تلاش‌های بخش خصوصی، طرح‌های مهمی چون تولید کاغذ از کربنات کلسیم و واحدهای بزرگ مس در انتظار بهره‌برداری قرار دارد.
صنعت شاهرود در انتظار رونق/ از تولید کاغذ از کربنات کلسیم تا واحدهای بزرگ مس

به گزارش می متالز، صنعت شهرستان شاهرود که می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات بیکاری را در این شهرستان کاهش دهد، این روزها در انتظار رونق تولید است.

تولید کاغذ از کربنات کلسیم طرحی است که با مشارکت بانک ملی در این شهرستان در حال احداث بوده و به‌ زودی راه‌اندازی خواهد شد.

در حال حاضر، چند واحد معدنی بزرگ مس آماده بهره‌برداری است و باید زودتر به بهره‌برداری برسد.

صنعت شاهرود؛ رو به رشد و پیشرفت

حشمت‌الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در این زمینه گفت: تلاش‌های بسیار خوبی برای راه‌اندازی و احداث واحدهای تولیدی ارزشمند در شاهرود انجام‌شده که آینده روشنی را برای صنعت این شهرستان به همراه خواهد داشت.

وی ضمن تشکر از تلاش، انرژی مضاعف و پیگیری و مطالبه مسوولان شاهرود در خصوص مسائل و موارد شهرستان شاهرود اظهار کرد: خوشبختانه امروز در شهرستان شاهرود شاهدیم به‌واسطه همت سرمایه‌گذاران و پای کار بودن مدیران استان سمنان، صنعت رو به رشد و پیشرفت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که باید به‌صورت جدی در مسائل و موارد مرتبط با حوزه‌های مختلف وارد شویم و کوتاهی در این حوزه‌ها، باعث خواهد شد تا با مشکلات بیشتری روبرو شویم.

عسگری با تأکید بر اینکه توقف ایجاد کردن،‌ کار نکردن و تعطیل کردن هنر نیست و تنها با بندی در نامه‌ای، اقدامی و اظهارنظری غیرکارشناسی می‌توان صنعتی را به نابودی کشاند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا با تشکیل سرمایه و تقویت صنعت به سمت پیشرفت هر چه بیشتر شهرستان گام برداریم.

وی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان را به‌زعم آمار و ارقام یکی از موفق‌ترین ستادهای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کشور دانست و اظهار کرد: منابع ما در استان سمنان در حوزه رونق تولید، چیزی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است که سال گذشته، یک هزار میلیارد تومان و امسال نیز تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت‌شده که خوشبختانه در کشور رتبه اول را در پرداخت تسهیلات به دست آورده‌ایم.

رفع مشکلات سیمان بیارجمند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: استاندار سمنان و معاونان او به‌صورت جدی مباحث شهرستان شاهرود را مورد توجه قرار داده و پیگیری مسائل در دستور کار قرار دارد و با مصوبات امروز، در بهمن‌ماه شاهد افتتاح پروژه بسیار مطلوب در شرکت پالایش نفت و گاز پیروزی خواهیم بود.

عسگری همچنین از رفع مشکلات واحد صنعتی سیمان بیارجمند خبر داد و افزود: در خصوص سیمان بیارجمند نیز با کمک مسؤولان بانک تجارت، بخشی از منابع گشایش یافته و بانک ملی نیز در این خصوص مشارکت داشته و این مجموعه که سال‌ها جمعی کثیری از سرمایه‌گذاران آن مردم منطقه بوده و معطل مانده بود، راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در جنوب شاهرود تاکنون وضع مناسبی در خصوص زیرساخت‌ها نداشتیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، چند واحد معدنی بزرگ مس آماده بهره‌برداری است و تأمین زیرساخت‌ها ازجمله آب، برق و گاز نیز برای این منطقه انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تأکید کرد: پتاس طرود یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ما بود که مجوزهای محیط‌زیستی آن پیگیری، قرارداد با متقاضی منعقد شده و بالغ بر ۱۰۰ هزار تن تولید ظرفیت پتاس این واحد بوده که بسیار پروژه عظیم و ارزشمندی است و باید کمک کنیم به‌زودی در سطح وسیع با اشتغال مطلوب آغاز به کار کند.

عسگری همچنین به واحد فولاد شاهرود اشاره و تصریح کرد: در خصوص این مجموعه نیز با مشارکت بانک‌ها، منابع مالی آن در حال تأمین است و سرمایه‌گذار نیز پای کار بوده و به‌زودی مابقی منابع مالی تأمین و این طرح به فرجام خواهد رسید.

وی گفت: تولید کاغذ از کربنات کلسیم نیز طرحی دیگر است که با مشارکت بانک ملی در این شهرستان در حال احداث بوده و به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

مقداری جسارت خود را افزایش دهید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از مدیران عامل بانک‌ها به‌واسطه تلاش و همراهی در به سرانجام رسیدن پروژه‌ها و طرح‌های مهم در استان تقدیر کرد و گفت: نیاز است تا مدیران شهرستان شاهرود مقداری جسارت خود را افزایش داده و با تقویت مطالبه‌گری، در راستای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر شهرستان گام بردارند.

وی افزود: سیمان شاهرود نمونه موفق مشارکت مردمی در بخش صنعت است و داخلی‌سازی بخش‌هایی از تولید می‌تواند به سایر مجموعه‌های تولید سیمان کشور تسری پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: در بحث‌های گردشگری، کشاورزی، کشت گلخانه‌ای و دیگر مباحث نیز ظرفیت‌های مطلوبی وجود دارد که اقدامات قابل‌توجهی در حال انجام است.

عسگری افزود: مباحث و مسائل پیرامون شرکت‌های پالایش نفت و گاز پیروزی، کارخانه قند و شرکت سیمان شاهرود و نان تلاش این شهرستان در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و تصمیمات لازم به جهت تسهیل در این واحدهای تولیدی اتخاذ شد.

نگاه فرابخشی مدیران برای رفع کمبودها در شاهرود

نادر فخری، فرماندار شهرستان شاهرود هم گفت: از همدلی، همکاری، مساعدت و تلاش مدیران کل استان در خصوص رفع کمبودها و مشکلات شهرستان که همراه با نگاه فرابخشی بوده است، باید قدردانی کرد.

وی افزود: امروز با حضور معاون استاندار سمنان، مسوولان و اعضای ستاد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، موارد و مشکلات بخش صنعت بررسی و رسیدگی شد.

فرماندار شهرستان شاهرود بیان کرد: رسیدگی به سایر بخش‌های شهرستان که با کمبودها و موانعی روبه‌رو است، در دستور کار قرار دارد و در مراحل آتی به این موضوعات نیز به‌صورت ویژه پرداخته خواهد شد.

عناوین برگزیده