تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۲
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۷۷۴۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

۳۱۵ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های ۲ طرح صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیاز است

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل زیرساخت های انرژی ۲ طرح صنعتی این استان شامل معدن فسفات چرام و کارخانه آهک هیدراته به عنوان زیرمجموعه آن ۳۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
۳۱۵ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های ۲ طرح صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیاز است

به گزارش می متالز، سید حشمت الله صمیمی دوست روز سه شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات این ۲ طرح صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: ۲۳۵ میلیارد ریال از این میزان اعتبار مربوط به معدن فسفات چرام و ۸۰ میلیارد ریال نیز مربوط به کارخانه آهک هیدراته است.

وی افزود: شرکت های خدمات رسان آب، برق و گاز کهگیلویه و بویراحمد برای شتاب بخشی در روند اجرای این ۲ طرح صنعتی استان موظف به صدور مجوزهای لازم در کمترین زمان ممکن هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان اقدام به تأمین ۲ مگاوات برق برای کارخانه آهک هیدراته چرام کند.

صمیمی دوست عنوان کرد: شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد نسبت به تأمین یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب گاز در ساعت و شرکت آب منطقه ای استان نسبت به تأمین چهار لیتر آب در ثانیه برای این طرح صنعتی اقدام های لازم را انجام دهند.

وی ابراز داشت: شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد اقدام به تأمین هفت مگاوات برق برای طرح صنعتی معدن فسفات چرام کند.

صمیمی دوست گفت: شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد نسبت به تأمین ۷۰ میلیون مترمکعب گاز در سال و شرکت آب منطقه ای استان نسبت به تأمین ۸۰۰ هزار مترمکعب آب در سال یا ۲۶ لیتر در ثانیه برای این طرح صنعتی اقدام های لازم را انجام دهند. 

عملیات اکتشاف معدن فسفات چرام از سال ۱۳۴۹ آغاز و تا سال ۱۳۷۲ طول کشید و پس از آن نیز مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی آن شروع شد.

عملیات اجرایی مرحله نخست معدن فسفات چرام با ساخت کارخانه آهک هیدراته از دهه فجر سال گذشته آغاز شده است.

افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای ساخت کارخانه آهک هیدراته چرام اختصاص یافته است.

شهرستان چرام به مرکزیت شهر چرام و جمعیتی افزون بر ۳۲ هزار نفر در ۱۷۰ کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

عناوین برگزیده