تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۴۱۱
کد خبر: ۷۷۴۶۵
رضایی کوچی:

ظرفیت ۳۰ میلیارد دلاری برای صدور خدمات فنی و مهندسی؛ یک میلیارد دلار صدور خدمات داریم

می متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه تاکنون از ظرفیت های حوزه خدمات فنی و مهندسی به درستی استفاده نشده، به طوری که کشور سالانه توانایی صادرات ۳۰ میلیارد دلاری خدمات فنی و مهندسی را دارد، اما در شرایط کنونی تنها از یک سی‌ام ظرفیت استفاده می شود.
ظرفیت ۳۰ میلیارد دلاری برای صدور خدمات فنی و مهندسی؛ یک میلیارد دلار صدور خدمات داریم

به گزارش می متالز، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های کشور در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی، گفت: بر اساس آمارها، سالانه حدود یک میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای صادر می شود.

ظرفیت 30 میلیارد دلاری کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه تاکنون از ظرفیت های حوزه خدمات فنی و مهندسی به درستی استفاده نشده، به طوری که کشور سالانه توانایی صادرات 30 میلیارد دلاری خدمات فنی و مهندسی را دارد، اما در شرایط کنونی تنها از یک سی‌ام ظرفیت استفاده می شود.

وی افزود: شرکت های فنی و مهندسی کشورمان از توانایی و تخصص بسیار بالایی در حوزه های فنی برخوردارند و کارنامه این شرکت ها در عرصه بین المللی مثبت بوده است.

عملکرد غیرقابل قبول دستگاه دیپلماسی برای افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از عملکرد دستگاه دیپلماسی در بحث تبادلات اقتصادی با کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای، گفت: وزارت امور خارجه می تواند از ظرفیت دیپلماسی خود برای افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی استفاده کند، اما متأسفانه تاکنون اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی موجب کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی می شود

رضایی کوچی تصریح کرد: قطعا با افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور می تواند از وابستگی به درآمدهای نفتی خارج شود و این به معنای آن است که تحریم ها نمی تواند بر اقتصادی کشورمان اثر منفی گذارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی ایران توانایی صادرات خدمات فنی و مهندسی به حدود 50 کشور جهان و 15 کشور منطقه را دارد که باید از این ظرفیت به درستی بهره گرفت.

عناوین برگزیده