تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۳
بازدید: ۳۶۰
کد خبر: ۷۷۵۵۹
سرویس خبر : انرژی
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس:

آخرین گزارش از روند اجرای برجام در مجلس دهم قرائت می‌شود

می متالز - رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه مجلس دهم رو به پایان است برای اینکه سریعتر قرائت گزارش‌ها از روند اجرای برجام به اتمام برسد، ۳ گزارش ۶ ماهه اخیر در قالب یک گزارش در صحن مجلس قرائت می‌شود.
آخرین گزارش از روند اجرای برجام در مجلس دهم قرائت می‌شود

به گزارش می متالز، محمدابراهیم‌ رضایی، با اشاره به تهیه سه گزارش 6 ماهه از روند اجرای برجام، اظهار داشت: با توجه به اینکه مجلس دهم رو به پایان است برای اینکه سریعتر قرائت گزارش‌ها از روند اجرای برجام به اتمام برسد، 3 گزارش 6ماهه اخیر در قالب یک گزارش در صحن مجلس قرائت می‌شود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این گزارش آخرین گزارش از روند اجرای برجام در مجلس دهم خواهد بود، بیان کرد: تقریبا هیچ تعهدی از سوی طرف‌های مقابل در برجام اجرا نمی‌شود و ما نیز به سوی گام پنجم کاهش تعهدات برجامی می‌رویم.

وی افزود: گزارش چهار گام کاهش تعهد برجامی را نیز در این گزارش پایانی مورد توجه قرار داده‌ایم.

رضایی گفت: گزارش پایانی از اجرای برجام را به هیات رئیسه ارائه کرده‌ایم و هر زمانی که هیات رئیسه تشخیص دهد این گزارش در صحن قرائت می‌شود.

لازم به ذکر است؛ مطابق قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر سه ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش دهد. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موظف است هر شش ماه یک بار گزارش اجرای برجام را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

عناوین برگزیده