تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۷۷۵۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
درازهی در واکنش به گردش مالی ۴۰ هزار میلیاردی موسسات کنکور

معافیت‌ مالیاتی موسسات کنکور تبعیضی نارواست

می متالز - عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در شرایطی که افراد کم درآمد جامعه مالیات پرداخت می‌کنند، معافیت مالیاتی موسسات کنکور تبعیضی فاحش و نارواست.
معافیت‌ مالیاتی موسسات کنکور تبعیضی نارواست

به گزارش می متالز، محمد باسط درازهی با اشاره به گردش مالی سالانه موسسات کنکور و اینکه چرا در این شرایط باید معاف از مالیات باشند، گفت: هیچ ضرورتی وجود ندارد که موسساتی چون موسسات کنکور که گردش مالی خوبی هم دارند، معاف از مالیات باشد.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران در مجلس شورای اسلامی افزود: ما نباید خیلی از گروه‌های جامعه را از پرداخت مالیات معاف کنیم. در حال حاضر ما از معلمان که حقوق 2 میلیون تومانی دارند، از نیروی خرید خدماتی که ماهیانه 700 هزار تومان حقوق می گیرد و از کارگر شهرداری که صبح تا شب و شب تا صبح بیدار است و زحمت می کشد، مالیات اخذ می کنیم و با وجود این، چه دلیلی دارد موسسه‌ای که هزاران میلیارد تومان گردش مالی دارد از پرداخت مالیات معاف شود؟

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چه دلیلی دارد پزشکی که ماهیانه 500 میلیون تومان درآمد دارد و موسسات کنکور که درآمد بالایی دارند، مالیات پرداخت نکنند؟

وی تاکید کرد: این تبعیض، تبعیض فاحش و ناروایی است و مالیات باید از آحاد مردم اخذ شود، همچنان که ما از پایین ترین قشر و معلمان مالیات اخذ می کنیم.

درازهی بیان کرد: معافیت‌ مالیاتی موسسات کنکور باید حذف شود و این گروه هم باید مالیات خود را پرداخت کنند.

عناوین برگزیده