تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۳۵۶
کد خبر: ۷۷۵۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بی نیازی از اجرای پروژه‌های زیرساختی در فرودگاه اردبیل تا 30 سال دیگر

می متالز - رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با ابراز خرسندی از افتتاح پروژه‌های مهم فرودگاه اردبیل توسط رئیس‌جمهور تأکید کرد که با بهره‌برداری از این طرح‌ها تا 30 سال دیگر نیازی به انجام اقدام عمده‌ای در حوزه زیرساخت‌های ترمینالی و فرودگاهی نداریم.
بی نیازی از اجرای پروژه‌های زیرساختی در فرودگاه اردبیل تا 30 سال دیگر

به گزارش می متالز، سیاوش امیرمکری، امروز (11 دی) پس از افتتاح پروژه‌های فرودگاه اردبیل در سخنرانی عنوان کرد: ترمینال فرودگاه اردبیل، زیباترین ترمینال فرودگاهی کشور است که با ایجاد فضای 8100 مترمربعی ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر آن چهار برابر شده است. 

او ادامه داد: امیدواریم با افتتاح پروژه‌های این فرودگاه و نیز پایان طرح بهسازی باند قدیم، زیرساخت‌های خدماتی و فرودگاهی و سطوح پروازی فرودگاه اردبیل تکمیل شود.

بر اساس گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ تا 30 سال دیگر نیازی به انجام کاری عمده در حوزه زیرساخت‌های ترمینالی و فرودگاهی اردبیل نداریم که قابل‌تحسین است.

امیرمکری در عین حال بر ضرورت تلاش هرچه بیشتر برای بالنده‌تر شدن فرودگاه اردبیل تأکید کرد و افزود: خوشحالم که شاهد روابط نزدیک و هم‌افزایی برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران هستیم. با وجود کمبودهایی مانند محدود بودن فضا و امکانات، فرودگاه اردبیل دارای زیرساخت‌های مطلوبی است که امیدواریم ارتقا یابد.

وی همچنین عنوان کرد: در دیدار با استاندار اردبیل بر ضرورت ترغیب شرکت‌های هواپیمایی مختلف به برقراری پرواز در این فرودگاه تأکید شده که امیدواریم با پیگیری مقام‌های استانی و استقبال اهالی اردبیل از سفرهای هوایی شاهد ارتقای صنعت حمل‌ونقل هوایی در این استان باشیم.

امیرمکری همچنین اظهار امیدواری کرد که سال آینده با بهره‌برداری از باند قدیم فرودگاه اردبیل شاهد برقراری پروازهای حج تمتع در این فرودگاه باشیم.

همچنین در این نشست، سید فخرالدین هاشمی، مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل در سخنانی از دریافت سند مالکیت تمام اراضی فرودگاه اردبیل به عنوان اقدامی افتخارآمیز و هدیه‌ای از سوی این اداره کل به صنعت هوایی کشور یاد کرد و گفت: توفیق‌های حاصل شده نتیجه همدلی و همکاری کارکنان و مدیریت اداره کل فرودگاه‌های اردبیل و حمایت‌های مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بوده است.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از پروژه بهسازی باند قدیم فرودگاه اردبیل توسط وزیر راه و شهرسازی باشیم.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده