تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۷۷۵۹۳

افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه اردبیل به 2 میلیون مسافر در سال

می متالز - مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: فرودگاه اردبیل از لحاظ زیرساخت های هوانوردی و فرودگاهی دارای ظرفیت مناسب برای تبدیل شدن به هاب هوایی است و با توجه به وجود زیرساخت ها و نیز جاذبه های گردشگری بالا این فرودگاه می تواند در آینده نزدیک هاب هوایی شود.
افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه اردبیل به 2 میلیون مسافر در سال

به گزارش می متالز، سیاوش امیرمکری، امروز (11 دی) در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های فرودگاهی استان اردبیل توسط رییس جمهور عنوان کرد: بسیار خوشحالم که امروز با حضور رییس جمهور و مقام های عالی رتبه پروژه مهم فرودگاه اردبیل یعنی بهره برداری از ترمینال 8100 مترمربعی به بهره برداری رسید.

وی گفت: با افتتاح این پروژه شاهد افزایش ظرفیت فرودگاه تا سطح دو میلیون مسافر هستیم که برگ زرینی در کارنامه تلاش های همکاران در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و نیز اداره کل فرودگاه های اردبیل است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در سال های گذشته با اجرای پروژه های مهم شاهد ارتقای ارایه تسهیلات به مسافران و افزایش ظرفیت پذیرش پرواز، ضریب ایمنی و خدمات فرودگاهی بوده ایم.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح طرح های فرودگاهی اردبیل شامل ساخت ترمینال جدید، توسعه اپرون و بهسازی فرودگاه عنوان کرد: امروز روزی به یادماندنی است که اقدام بزرگی را به نمایش گذاشته است.

امیرمکری با اشاره به دریافت سند مالکیت تمام اراضی متعلق به فرودگاه اردبیل گفت: این موفقیت نتیجه تلاش زیاد و پیگیری اداره کل فرودگاه های اردبیل بوده است.

وی با بیان اینکه فرودگاه اردبیل از لحاظ زیرساخت های هوانوردی و فرودگاهی دارای ظرفیت مناسب برای تبدیل شدن به هاب هوایی است، عنوان کرد: با توجه به وجود زیرساخت ها و نیز جاذبه های گردشگری بالا این فرودگاه می تواند در آینده نزدیک هاب هوایی شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین با بیان اینکه هوانوردی عمومی از الزام های توسعه هوانوردی در دنیاست، گفت: در سال های گذشته توجه زیادی به این بخش نشد، در عین حال در سال های اخیر با در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی و گستردگی شبکه فرودگاهی کشور زیرساخت های این حوزه فراهم شده است و بر اساس سیاست جدید صنعت حمل و نقل هوایی، مقام های عالی وزارت راه و شهرسازی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران پیگیر توسعه هوانوردی عمومی هستند و شرکت آماد ه ارایه تسهیلات در این حوزه است.

دریافت سند مالکیت 90 درصد اراضی فرودگاهی

وی همچنین با اشاره به اینکه انجام اقدامات گسترده برای دریافت سند مالکیت اراضی فرودگاهی قدمتی شش یا هفت ساله دارد، عنوان کرد: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از دستگاه های پیش قدم دراین حوزه بوده که اقدامات خوبی را در مستندسازی اراضی انجام داده است.

امیرمکری افزود: تاکنون مستندسازی و دریافت سند مالکیت برای 90 درصد اراضی فرودگاهی کشور محقق شده است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده