تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۷۷۵۹۵

۵۱ کیلومتر بزرگراه به شبکه حمل‌و‌نقل استان اردبیل افزوده شد

می متالز - وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل از آغاز عملیات عمرانی ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه راه و شهرسازی در این استان خبر داد.
۵۱ کیلومتر بزرگراه به شبکه حمل‌و‌نقل استان اردبیل افزوده شد

به گزارش می متالز، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که به منظور افتتاح چند پروژه ملی و استانی به همراه رییس‌جمهوری صبح امروز، چهارشنبه یازدهم دی‌ماه به استان اردبیل سفر کرده است، در آیین افتتاح پروژه جاده‌ای رضی-امیرکندی با اشاره به اهمیت این محور جاده‌ای گفت: همزمان با سفر ریاست‌جمهوری، تعدادی پروژه ملی و استانی در حوزه راه و شهرسازی، بهره‌برداری و عملیات اجرایی تعداد دیگری آغاز شد.

وی افزود: در این پروژه‌ها تاکنون حدود ۴۵۶ میلیارد تومان هزینه شده است و هزینه دیگر پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی که در این استان آغاز می‌شود، حدود هزار میلیارد تومان خواهد بود.

اسلامی با تاکید بر اینکه این اقدامات در پروژه‌های مدنظر به ارتقاء کیفیت و ظرفیت راه‌های استان اردبیل خواهد انجامید، تصریح کرد: در محورهایی که امروز بهره‌برداری شد حدود ۱۰۱ کیلومتر کار راهسازی انجام شده است که این میزان ۵۱ کیلومتر به شبکه بزرگراهی استان اضافه می‌کند.

وی ادامه داد: هفت کیلومتر از این ۵۱ کیلومتر مربوط به محور رضی-امیرکندی و ۴۴ کیلومتر نیز احداث باند دوم است. بدین ترتیب تعدادی از نقاط پرحاثه و یکی از دغدغه‌های مهم مردم این استان برطرف شده است. 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به ترمینال بین المللی فرودگاه اردبیل که ظهر امروز با حضور رییس جمهوری افتتاح شد، عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های افتتاحی در جریان سفر رییس جمهور در حوزه راه و شهرسازی، پروژه ترمینال بین المللی فرودگاه اردبیل بود که با افتتاح آن ظرفیت فعلی ۵۰۰ هزار نفری آن به دو میلیون مسافر افزایش پیدا می‌کند. 

وی عنوان کرد: از دیگر اقداماتی که در جریان این سفر مورد بهره برداری قرار می گیرد، ایجاد سایت رادار هواشناسی، تجهیز فرودگاه اردبیل و بهسازی سطوح پروازی آن از جمله تکمیل باند پرواز این فرودگاه خواهد بود.

اسلامی با اشاره به خاتمه مسکن مهر استان اردبیل و آغاز طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان گفت: در این سفر همچنین عملیات اجرایی ساخت ۵۴۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهر اردبیل آغاز می‌شود.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده