تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۷۷۵۹۸
همزمان با سفر رییس جمهور به استان اردبیل

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 192 کیلومتر راه و بزرگراه

می متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همزمان با سفر رییس جمهور به استان اردبیل و با حضور وزیر راه و شهرسازی 51 کیلومتر بزرگراه در این استان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی بیش از 141 کیلومتر راه و بزرگراه آغاز شد.
بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 192 کیلومتر راه و بزرگراه

به گزارش می متالز، خیراله خادمی  همزمان با سفر رییس جمهور به استان اردبیل از بهره‌برداری 51 کیلومتر راه و بزرگراه با حضور وزیر راه  وشهرسازی در این استان خبر داد و گفت:‌ بهره‌برداری از باند دوم محور اردبیل - مشگین شهر، محور اردبیل- سرچم و باند دوم سه راهی رضی- امیرکندی پروژه‌هایی هستند که امروز به بهره‌برداری رسیدند.

وی در خصوص بزرگراه اردبیل - مشگین‌شهر گفت: این محور در مسیر اتصال مرکز استان به شهرهای شمالی استان قرار دارد که علاوه بر شهرستان مشگین‌شهر سایر شهرهای شمالی استان نیز با تکمیل این بزرگراه از حمل و نقل ایمن و سریع برخوردار می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: حذف نقاط پر حادثه، کاهش تقاطع‌های همسطح و جدا شدن باند رفت و برگشت از مزایای بهره‌برداری از این پروژه است که امروز 25 کیلومتر آن زیر عبور قرار گرفت.

خادمی بهره‌برداری از باند دوم سه راهی رضی- امیرکندی به طول 7 کیلومتر  با حضور وزیر راه  وشهرسازی را از دیگر دستاوردهای این سفر دانست و گفت: این محور موجب تسهیل ترانزیت کالا و مسافر به کشور جمهوری آذربایجان است و توسعه اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان اردبیل را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: احداث این واریانت با توجه به وجود نقطه پرحادثه برک‌چای در محور رضی- امیرکندی و عدم امکان اصلاح هندسی مسیر موجب افزایش ایمنی خواهد بود و امروز همزمان عملیات اجرایی 14 کیلومتر دیگر  از این محور نیز آغاز شد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از آغاز عملیات اجرایی 55 کیلومتر از محور اردبیل- سرچم با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت:‌ این محور اصلی‌ترین راه ارتباطی استان اردبیل به مرکز کشور محسوب می‌شود  و تنها راه ارتباطی شهرستان اردبیل با شهرهای جنوبی استان به شمار می‌رود.

خادمی این محور را نزدیک‌ترین مسیر ارتباطی استان اردبیل به شبکه آزادراهی کشور اعلام کرد و اظهار داشت: با تکمیل شدن این محور دسترسی استان اردبیل به آزادراه زنجان- تبریز فراهم خواهد شد.

وی طول این محور را 174 کیلومتر اعلام کرد و گفت: تاکنون 19 کیلومتر از این محور زیر عبور قرار گرفته است، قطعه دو پروژه نیز با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در حال  اجراست و باقی مسیر نیز در مرحله انجام مطالعات قرار دارد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده