تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۷۷۶۳۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد

آغاز ساخت کارخانه آلیاژ سیلیکون - منگنز در اسلام‌آباد غرب با مشارکت چین

می متالز - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه، با اشاره به آغاز عملیات ساخت کارخانه آلیاژ سیلیکون - منگنز در شهرک صنعتی مرصاد اسلام‌آباد غرب توسط چینی‌ها، گفت: چین شریک تجاری ماست.
آغاز ساخت کارخانه آلیاژ سیلیکون - منگنز در اسلام‌آباد غرب با مشارکت چین

به گزارش می متالز، علی محمدی اظهار داشت: قرار است با همکاری سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه‌های گردشگری، معدن، کشاورزی و صنعت، پروژه‌هایی در استان اجرا شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 602 مورد درخواست سرمایه‌گذاری در سامانه «پنجره واحد» ثبت شده است، افزود: در این سامانه، زمان پاسخگویی به استعلامات مشخص شده و مرتبا دیده می‌شود که فلان طرح در چه روزی، چه ساعتی و چه موعدی انجام خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه، با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران چینی در استان، آن را فرصت مغتنمی برای استان کرمانشاه در راستای اشتغالزایی و رونق اقتصادی دانست و گفت: چین شریک تجاری ماست و امیدواریم روابط اقتصادی گسترده‌ای با هم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: 2 گروه از این سرمایه‌گذاران قبلا مجوزهای لازم را برای سرمایه‌گذاری بیش از 140 میلیون یورویی در شهرک صنعتی زاگرس و مرصاد را گرفته‌اند.

محمدی به آغاز عملیات ساخت کارخانه آلیاژ سیلیکون - منگنز در شهرک صنعتی مرصاد اسلام‌آباد غرب اشاره کرد و گفت: این پروژه با ظرفیت تولید یک‌هزار و 500 تن در سال و سرمایه‌گذاری 10 میلیون یورو، اشتغال زایی 280 نفر به صورت مستقیم و بیش از 400 نفر را به صورت غیرمستقیم در پی دارد.

وی در پایان اشتغال زایی سرمایه‌گذاران چینی در شهرک صنعتی زاگرس را بیش از یک‌هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: جذب سرمایه‌گذاران خارجی را در اولویت گذاشته‌ایم با این رویکرد که از سرمایه‌گذار داخلی حمایت شود.

 

عناوین برگزیده