تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۶
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۷۷۶۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرماندار شاهرود:

کشاورزی، معدن و گردشگری ظرفیت‌های توسعه شاهرود است

می متالز - فرماندار شاهرود گفت: این شهرستان در حوزه‌های کشاورزی، معدن و گردشگری ظرفیت‌های مهمی برای توسعه دارد.
کشاورزی، معدن و گردشگری ظرفیت‌های توسعه شاهرود است

به گزارش می متالز، نادر فخری روز چهارشنبه در نشست شورای اداری بخش بسطام و  رسیدگی به مشکلات شهر مجن افزود: شهرستان شاهرود در حوزه کشاورزی در رتبه ۱۹ کشور و از لحاظ تعداد معادن و استخراج در رتبه پنجم کشور قرار داشته که باید از این ظرفیت ها استفاده بهینه کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ اثر ملی گردشگری در شهرستان شاهرود به ثبت رسیده است، افزود: ۶۴ اثر تاریخی و ۱۲ اثر معنوی این شهرستان در کشور شناخته شده و دارای جذابیت برای گردشگران است.

وی با بیان اینکه شهرداری ها پیشانی خدمات نظام به مردم هستند، افزود: ایجاد همدلی بین شهردار و شورای شهر موجب توسعه شهر شده و شهرداری موفق است که شورای موفقی داشته باشد.

فرماندار شاهرود با اشاره به بازدید روز گذشته از واحدهای تولیدی شهرستان و برگزاری ستاد تسهیل رفع موانع تولید با حضور مسوولان استانی، تصریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه سرمایه گذاری و توسعه شهرستان انجام شده و دستاوردهای کم نظیری به همراه داشته که این امر بر اثر همدلی مدیران شهرستان شاهرود و استان سمنان اتفاق افتاده است.

فخری با بیان اینکه جمهوری اسلامی نظامی مردمی است، ابراز داشت: دستاوردهای نظام از جمله مشروعیت، سرافرازی، امنیت و عزت برای مردم است.

معاون استاندار سمنان  تاکید کرد: درمدت کوتاه خدمت فرمانداری در شاهرود، همدلی و همگرایی در مدیران دستگاه های اجرایی باید افزایش یابد تا بتوان از ظرفیت های کم نظیر این شهرستان به بهترین شکل برای توسعه و عمران استفاده کرد.

در این نشست با حضور مسوولان شهرستان شاهرود، پرویز محمدزمانی به عنوان شهردار مجن معرفی شد و مشکلات شهر مجن توسط شهردار و شورای شهر مطرح و بررسی شد.

مجن در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شاهرود، در بخش بسطام قرار گرفته ‌و جمعیت این شهر بر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۵۹۳۲ نفر است.

منطقه گردشگری تجر فرحزاد، آبشار طبقاتی تنگه داستان، آبشار تنگه اسمال، آبشار تنگه تاریک، چشمه هفت رنگ، سد تنگه تاریک، امامزاده ابراهیم(ع)، مقبره زیارتی پیر، چشمه آب درگویی از مناطق دیدنی و زیارتی این شهر است.

عناوین برگزیده