تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۷۷۶۶۵
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد:

بهره‌برداری از نخستین طرح در دور جدید جهش دوم توسعه پتروشیمی/ ایرانی‌ترین پتروشیمی ایران آماده افتتاح شد

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به آغاز شمارش معکوس بهره برداری رسمی از نخستین طرح در دور جدید جهش دوم توسعه پتروشیمی، اعلام کرد: در روزهای آینده، فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر با هدف تولید سالانه 55 هزار تن محصول خاص پلیمری به بهره برداری رسمی خواهد رسید.
بهره‌برداری از نخستین طرح در دور جدید جهش دوم توسعه پتروشیمی/ ایرانی‌ترین پتروشیمی ایران آماده افتتاح شد

به گزارش می متالز، بهزاد محمدی درباره افتتاح نخستین طرح از مجموع 27 طرح جهش دوم توسعه صنعت پتروشیمی گفت: فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر آماده افتتاح است که با بهره برداری از این طرح جدید پتروشیمی افزون بر افزایش ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی، زمینه متنوع سازی بیشتر سبد محصولات پتروشیمی و پلیمری کشور فراهم می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام این که فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر، ظرفیت تولید سالانه 55 هزار تن محصول  «پلی بوتادین رابر» را داراست، تصریح کرد: این محصول در صنایع تکمیلی پتروشیمی به ویژه صنایع تولید تایر و لاستیک دارای کاربردهای متعددی بوده و کشور را از واردات برخی از گریدهای خاص پلیمری بی نیاز می کند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که یکی از مهمترین ویژگی های ساخت فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر در کنار تنوع تولید محصولات، استفاده از دانش فنی کاملا ایرانی و بومی است، بیان کرد: این طرح یکی از نخستین طرح های پتروشیمی کشور بوده که با دانش ایرانی و به همت متخصصان داخلی در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

وی با یادآوری اینکه با بهره برداری از این طرح جدید پتروشیمی نیاز صنایع تولید تایر و لاستیک داخلی  به خارج از کشور کمتر می شود، گفت: امکان صادرات محصولات مازاد بر نیاز داخلی به بازار جهانی و منطقه ای نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هفته جاری در نشست با رئیس جمهوری تاکید کرده بود: از دی‌ماه امسال تا پایان سال ۱۳۹۹ به‌طور میانگین هر ماه یک مجتمع جدید پتروشیمی در کشور به تولید می‌رسد.

هدف از طراحی و ساخت فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر توسط شرکت های دانش بنیان ایرانی تولید سالانه 55 هزار تن «پلی بوتادین رابر»، 20 هزار تن لاتکس، پنج هزار تن «اس.تی.پی» و 18 هزار تن «پلی بوتادین رابر» گرید Hips است.

منبع: نیپنا
عناوین برگزیده