تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۲
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۷۷۷۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روزانه پرونده یکصد واحد متخلف در مازندران به تعزیرات ارسال می‌شود

می متالز - رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: با اجرای طرح تشدید بازرسی از صنوف که پس از سهمیه‌بندی بنزین در استان آغاز شد به طور میانگین روزانه حدود یکصد واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده آنها برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.
روزانه پرونده یکصد واحد متخلف در مازندران به تعزیرات ارسال می‌شود

به گزارش می متالز، حسین اصغرزاده روز چهارشنبه اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح افزایش قیمت بنزین از تاریخ ۲۵ ابان تا دوم دی امسال به مدت ۳۷ روز ۳۸ هزار و ۹۰۹ بازرسی از واحدهای صنفی مازندران انجام شد که از این تعداد سه هزار و ۷۴۸ واحد صنفی متخلف شناسایی شدند و پرونده های آنها به تعزیرات حکومتی ارسال شد. 

وی ارزش ریالی تخلف این واحدها را ۳۱ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت بنزین، گشت های بازرسی از صنوف به صورت مداوم و تا زمان فعال بودن بازار برقرار است.

اصغرزاده با اشاره به فعالیت ۲۲۰ بازرس در این طرح گفت: این تشدید نظارت ها و کمبود بازرسان باعث شده تا حجم فعالیت این افراد بسیارزیاد شود.

وی افزود: به طوریکه در این مدت ۳۷ روز اجرای طرح هر نفر  ۱۷۰ مورد بازرسی از صنوف را انجام داده است .

رییس بازرسی سازمان صنعت مازندران از برنامه ریزی برای افزایش بازرسان استان خبرداد.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد. طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر یک هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

عناوین برگزیده