تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۳
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۷۷۸۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
حق‌شناس مطرح کرد:

اختصاص ۴۷ هزار تن سیمان رایگان به مناطق سیل‌زده استان گلستان

می متالز - استاندار گلستان از تخصیص بیش از ۴۷ هزار تن سیمان رایگان توسط بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده این استان خبر داد.
اختصاص ۴۷ هزار تن سیمان رایگان به مناطق سیل‌زده استان گلستان

به گزارش می متالز، هادی حق‌شناس با اشاره به آخرین روند بازسازی مناطق سیل زده گمیشان اظهار کرد: در بخش کشاورزی، قسط اول تمام خسارت دیدگان از سیل پرداخت شد اما به ۲ درصد از این افراد به دلیل همپوشانی نقشه‌های زمین‌هایشان این هزینه پرداخت نشده است.

او تصریح کرد: بیش از ۹۷درصد خسارت دیدگان بخش کشاورزی هزینه را دریافت کرده‌اند و به زودی قسط دوم را پرداخت خواهیم کرد.

استاندار گلستان ادامه داد: در داخل شهرها، عملیات ترمیم راه‌های دسترسی  به پایان رسیده است، در حال حاضر هم بیش از ۱۸۸ کیلومتر از مسیرها لایروبی شدند.

حق‌شناس با اشاره به آخرین وضعیت واحدهای مسکونی گفت: از ۷۷۰۷ واحد مسکونی حدود ۷۵۸۰ واحد برای دریافت تسهیلات بازسازی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

او با بیان اینکه پی‌کنی بیش از ۹۴ درصد واحد‌ها انجام شده است، تصریح کرد: سقف زنی ۵۵ درصد از واحد‌ها و دیوارچینی ۴۰ درصد از آنها انجام شده و حدود ۲۰۰۰ واحد هم تحویل مردم شده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه بنیاد مستضعفان بیش از ۴۷ هزار تن سیمان رایگان در اختیار مناطق سیل‌زده قرار داده است، گفت:  شهرداری‌های استان پروانه ساخت و ساز واحدهای احداثی مناطق سیل‌زده را رایگان صادر می‌کنند. تصور ما این است که اگر همین روند ادامه دار شود، بخش عمده ای از واحدها را امسال تحویل مردم بدهیم.

عناوین برگزیده