تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۵۶۷
کد خبر: ۷۷۸۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی اعلام کرد:

توزیع ۶۹۷ هزار پاکت سیمان رایگان میان سیل زدگان/ عدم همکاری روستای رانشی گلی در بازسازی

می متالز - مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: بنیاد مستضعفان برای بازسازی منازل سیل زده استان اختصاص یک میلیون و 32 هزار و 200 پاکت سیمان رایگان را در نظر گرفته که تا به کنون از این سهمیه 697 هزار و 971 پاکت سیمان به استان اختصاص یافته است.
توزیع ۶۹۷ هزار پاکت سیمان رایگان میان سیل زدگان/ عدم همکاری روستای رانشی گلی در بازسازی

به گزارش می متالز، علی محمدی، مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران اظهار کرد: بر اثر بروز سیل اسفند ماه 97 و بهار 98 به طور کلی به شش هزار و 450 واحد مسکونی روستایی در استان خسارت وارد شد.

محمدی گفت: تا به کنون برای بازسازی شش هزار و 159 واحد مسکونی سیل زده (معادل 95.5 درصد از کل خانه های سیل زده در استان) برای دریافت تسهیلات بازسازی با بانک ها قراردادها منعقد شده اند.

وی با بیان اینکه هنوز برای 291 واحد مسکونی سیل زده استان قرارداد منعقد نشده است، یادآو رشد: از این تعداد، 234 واحد مسکونی در شهرستان راز و جرگلان، 45 واحد مسکونی در شهرستان شیروان، 11 واحد مسکونی در شهرستان بجنورد و یک واحد مسکونی در شهرستان مانه و سملقان واقع هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شش هزار و 159 واحد مسکونی روستایی که برای دریافت تسهیلات از بانک ها قرارداد منعقد شده است، ساخت پنج هزار و 636 واحد مسکونی به مرحله پی کنی، ساخت چهار هزار و 469 واحد مسکونی به مرحله فونداسیون، ساخت سه هزار و 614 واحد مسکونی به مرحله اسکلت، ساخت دو هزار و 20 واحد مسکونی به مرحله سقف گذاری و ساخت هزار و 69 واحد مسکونی به مرحله دیوار چینی، گچ و خاک و نصب درب و پنجره رسیده اند.

محمدی درباره علل تاخیر در روند بازسازی این منازل سیل زده اعلام کرد: تاخیر در ابلاغ اعتبارات تسهیلاتی به استان، عدم استقبال اهل تسنن از این تسهیلات، نامساعد بودن وضعیت راه های دسترسی برای حمل مصالح به مناطق روستایی، تاخیر در آزادسازی مراحل تسهیلات به متقاضیان از سوی بانک ها و جایگزینی نوع ساخت منازل به سازه های فلزی را از عوامل تاخیر در روند بازسازی این منازل سیل زده برشمرد.

در عین حال، وی اظهار کرد: برای بازسازی این منازل سیل زده علاوه بر اینکه 466 میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 131 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای سیل زدگان اختصاص یافتند همچنین برای آنان مجوزهای ساختمانی رایگان صادر و نقشه های رایگان نیز برای انجام ساخت و سازها تهیه شدند.

افزون بر این، وی یادآور شد: بنیاد مستضعفان کشور برای بازسازی منازل سیل زده استان اختصاص یک میلیون و 32 هزار و 200 پاکت سیمان رایگان را در دستور کار قرار داد که تا به کنون از این سهمیه 697 هزار و 971 پاکت به استان اختصاص یافته و میان سیل زدگان توزیع شده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود در مورد ساماندهی روستاهای دچار رانش زمین استان نیز اعلام کرد: تا به کنون 35 میلیارد تومان اعتبارات بابت مرمت آسفالت، انجام زیرسازی، ایجاد ابنیه فنی، ساخت جوی و جدول، احداث دیوار حایل برای 65 روستا اختصاص یافته است.

وی گفت: تا به کنون برای اقدامات اشاره شده برای 61 روستا عقد قراردادها با پیمانکاران منعقد شده و عملیات نیز آغاز شده است که تا به حال حاضر اجرای عملیات به 26 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده اند.

در عین حال، وی یادآور شد: از میان 65 روستای دچار رانش، سه روستا دارای شرایط خاص هستند که در این سه روستا باید عملیات شمع سازی انجام شوند.

محمدی همچنین خاطر نشان کرد: این عملیات شمع سازی باید در روستای گلی نیز انجام شود که متاسفانه باغداران این روستا همکاری نمی کنند و اجازه انجام کار را نمی دهند.

عناوین برگزیده