تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۷۷۸۳۷

فناوری به نفع رشد ایمنی و محیط‌ زیست معدن

می متالز - مجموعه‌های معدنی باید تلاش کنند در فرآیند تولید کمترین خسارت را به محیط‌ زیست و جان نیرو‌های کارمند خود وارد کنند.
فناوری به نفع رشد ایمنی و محیط‌ زیست معدن

به گزارش می متالز، مسعود فرحناک مدیر HSE توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) گفت: به این صورت که اگر غباری ایجاد شود از غبار گیر استفاده کنند، در زمینه استفاده از پساب‌ و راه‌اندازی تصفیه خانه پیشگام باشند و درصد ایمنی واحدهای خود را افزایش دهند.

با توجه به اینکه بیشتر معادن به آب زیادی در تمامی مراحل تولید خود نیاز ندارند بنابراین باید نحوه استفاده از آب را مدیریت کرد و فرآیند کار را طوری پیش برد که آب را دوباره استفاده کرده و آن را به خط تولید بازگردانیم.

به طور مثال می‌توان به مرحله گندله‌سازی اشاره کرد که آب چندانی نیاز ندارد اما در فرآیند کار مثلا در مرحله تولید کنسانتره و تولید فولاد به آب زیادی نیاز است که باید آن را محتاطانه مصرف کرد. در این زمینه می‌توان به بازچرخانی پساب معادن توجه کرد، به طور مثال پساب فاضلاب روستاها و شهرهای نزدیک معدن را خریداری، آب را جدا کرده و به خط تولید بازگردانده تا دوباره از آن استفاده کنیم.

با این شرایط آب زیادی مصرف نمی‌شود، ضمن اینکه از آب مصرف شده نیز می‌توان دوباره بهره برد. هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) همواره بر موضوع HSE، حفظ و ارتقای ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست تمرکز داشته است.

مجموعه ما هنگام خرید ماشین‌آلات و تجهیزات تلاش کرده است از آخرین فناوری‌ها استفاده کند تا کمترین آسیب را به محیط‌ زیست وارد کند و ایمنی در فعالیت معدنی را ارتقا بخشد. به طور مثال از آنجایی که به آلودگی هوا تاکید داریم باید از روش و دانش روز استفاده کرد در نتیجه به طور مثال برای ذوب کنسانتره و تبدیل آن به کاتد مس که منجر به تولید گاز می‌شود تاکید داریم باید از فیلترها بهره برد.

به این خاطر که گاز، بخار و ذرات وارد محیط‌زیست شده و آلودگی زیادی را برای گیاهان، جانوران و در نهایت اهالی ایجاد می‌کنند بنابراین در این زمینه باید از روش هایی استفاده کرد که دود و بخار و یا گاز آلوده کننده‌ای ایجاد نکنند.

عناوین برگزیده