تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۷۷۸۸۲
براساس تفاهم‌نامه منعقد شده
می متالز - براساس تفاهم‌نامه بین ذوب‌ آهن اصفهان و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ریل مورد نیاز قطار شهری کشور را ذوب‌ آهن اصفهان تامین می کند.
ذوب‌ آهن اصفهان تأمین کننده ریل قطار شهری در کشور

به گزارش می متالز، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی درون‌ شهری و نگاه ملی وزارت کشور برای حمایت از صنایع داخلی کشور و توانمندی‌های بومی است گفت: با امضای این تفاهم‌نامه و تعامل و همکاری متقابلی بین دولت، مدیریت شهری و صنعت ایجاد خواهد شد.
مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی شهری تأثیر زیادی در کاهش آلودگی شهرهای بزرگ دارد افزود: تأمین تجهیزات موردنیاز قطارشهری از اولویت‌های دولت است.
وی افزود: برای اجرایی شدن مفاد این تفاهم‌نامه، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اطلاعات مربوط به ریل مورد نیاز قطار شهری را استخراج کرده و در اسرع وقت، زمینه انعقاد و مبادله قرارداد هریک از قطار شهری‌ها با شرکت ذوب‌آهن اصفهان را فراهم می کنیم.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیرکشور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 500 کیلومتر خطوط مترویی مصوب در کلان‌شهرها در حال مطالعه و اجراست افزود: نیاز است که در مرحله اول، ذوب‌ آهن اصفهان برای خطوط ریلی در حال ساخت، تا دو سال آینده، هزار کیلومتر ریل تهیه کند.
مدیرعامل ذوب‌ آهن اصفهان نیز از آمادگی این مجتمع صنعتی برای تأمین ریل مورد نیاز خطوط متروی کشور خبر داد و گفت: ذوب آهن آمادگی کامل برای تولید ریل مطابق آخرین استانداردهای جهانی یعنی استاندارد EN13674 با نشان ‌های مورد نیاز شرکت ‌های مترو از جمله ریل UIC54 و ریل S49 دارد.
منصور یزدی زاده افزود: در گام اول این کارخانه 600 تن ریل برای متروی شهر بهارستان تحویل داده و تولید این محصول مطابق درخواست‌های بعدی خواهد بود.