تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۷۷۹۳۵
سرویس خبر : انرژی
فرماندار:

برای اکتشاف نفت و قیر در بیله‌سوار اقدام شود

می متالز - فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، چندین منطقه در این شهرستان دارای ذخایر نفت و قیر بوده و نیاز است دولت توجه ویژه‌ای جهت اکتشاف و بهره‌برداری آن انجام دهد.
برای اکتشاف نفت و قیر در بیله‌سوار اقدام شود

به گزارش می متالز، حسن قبادی در جلسه شورای اداری بیله‌سوار اظهارکرد: این مهم می تواند موجب تحول بزرگ در این شهرستان مرزی شود.

وی با بیان اینکه بیله‌سوار به لحاظ شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیز مستعد تولیدات کشاورزی و در مسیر توسعه و پیشرفت است، اضافه‌کرد: از ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین که با مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم آبیاری مجهز می‌شود ۲۷ هزار هکتار یعنی بالای ۷۰ درصد پروژه در شهرستان بیله‌سوار قرار دارد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار بیان‌کرد: عشایر قشلاقات این شهرستان  ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند و با توجه به مشکلات در حوزه راه و بهداشت و درمان نیازمند اعتبارات لازم برای رفع مشکل هستند، آداب و رسوم و آفریده‌های دست عشایر بهترین و بزرگترین زمینه برای بحث گردشگری است و تنها جشنواره ملی ثبت شده در عشایر شاهسون در این شهرستان برگزار شده و امید می‌رود که با ترویج گردشگری این مورد بین‌المللی شود.

قبادی با اشاره به اینکه بیله‌سوار دروازه ورود به حوزه منطقه قفقاز است، افزود:  ۷۰ کیلومتر مرز شهرستان بیله‌سوار فرصت مغتنمی برای توسعه است، با شبانه‌روزی شدن گمرک و پایانه مرزی که از اردیبهشت ماه سال گذشته  محقق شد شاهد افزایش ترانزیت و صادرات و تحولات عظیمی در منطقه هستیم. 

فرماندار بیله‌سوار یکی از مشکلات این شهرستان را نداشتن جاده و بزرگراه‌های ایمن ذکر کرد و گفت: چهاربانده کردن جاده‌های ناایمن مغان علاوه بر اینکه مطالبات اصلی مردم هست علاوه بر امنیت جانی اهالی و تسریع در حضور سرمایه‌گذاران را فراهم خواهد نمود.

این شهرستان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

عناوین برگزیده