تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۷۷۹۴۶

اتصال بیرجند به ریل سراسری با اولویت دنبال می‌شود

می متالز - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به کمک دولت در حوزه راه آهن خراسان جنوبی گفت: برای قطعه‌ای که بیرجند را به یونسی به منظور اتصال به شبکه سراسری وصل کند، پای کار هستیم و با اولویت دنبال می‌شود.
اتصال بیرجند به ریل سراسری با اولویت دنبال می‌شود

به گزارش می متالز، محمدباقر نوبخت شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: از بندر چابهار نیز عملیات با سرعت به سمت زاهدان در حال انجام است که قرارگاه متعهد شده با ۳۰۰ میلیون یورو که برای این کار اختصاص دادیم و پول نیز مهیا است تا پایان سال ۹۹ چابهار را به عنوان بندر غیر تحریمی اقیانوسی به زاهدان وصل کند که از مسیر کرمان براحتی به بافق و طبس و یونسی و از این طرف هم بیرجند به مشهد و سرخس متصل می‌شود.

وی اظهار داشت: با عنایت به اینکه مسیر تربت حیدریه به هرات هم قسمت پایانی در حال اتمام است، بیرجند از هر طرف می‌تواند به سمت شرق و غرب از راه آهن برخوردار شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال‌های گذشته با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی و تاکید بر توسعه ریلی، دولت تدبیر و امید هم توسعه شبکه حمل و نقل ریلی را در دستور کار دارد که با سرعت همه استان‌ها یکی پس از دیگری به شبکه سراسری وصل می‌شوند. 

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر پنج استان به شبکه ریلی وصل شده‌اند گفت: برای اتصال بیرجند به شبکه ریلی نیز یک قطعه نیاز به فاینانس داریم که در حال تلاش هستند و حداقل ۲ مصوبه برای راه آهن بیرجند به تصویب رسید لذا با احتیاط، زمانی را برای اتمام آن اعلام نمی‌کنیم. 

وی افزود: بعد از نهایی شدن قطعه قراردادی که برای فاینانس داریم امیدواریم بتوانیم زمان دقیق را اعلام کنیم اما قبل از ترک دولت با رفع موانع آن را در مسیر اتمام قرار می‌دهیم.

نوبخت گفت: برای جاده‌های استان نیز در مورد حلقه‌های منفصله‌ که از محورهای دوبانده باقی مانده با تکمیل زیرساخت‌ها مساعدت می‌کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه باید بیش از بیش به زیرساخت‌های کشور توجه داشته باشیم اضافه کرد: ماموریت نظام جمهوری اسلامی علاوه بر توسعه زیرساخت‌ها توجه به محرومان و روستاییان حاشیه شهرها است که کمیته امداد و بنیاد مسکن ماموریت‌هایی در این راستا دارند. 

معاون رییس جمهوری ضمن قدردانی از تلاش رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها باید خدمات نظام را به ویژه برای بدخواهان که این موفقیت‌های ملت را نمی‌توانند تحمل کنند و با تحریم‌ها تلاش دارند سرعت حرکت و خدمت به مردم را کند یا متوقف کنند، منعکس کنند تا آن ها بدانند که پای کار ایستاده‌ایم.

وی افزود: استان خراسان جنوبی شایسته چنین توجهی است و از همه نمایندگان مجلس و استاندار که به عنوان نماینده امین دولت پیگیری‌های زیادی داشته‌اند، تقدیر می‌کنیم.

نوبخت اظهار داشت: نهضتی با عنوان برنامه ویژه رفع محرومیت در دولت از سوی سازمان برنامه و بودجه شکل گرفته و غیر از برنامه‌هایی است که به عنوان برنامه میان مدت توسعه ششم دنبال می‌شود. 

وی گفت: سه قوه همه توان را برای خدمت به مردم به کار گرفته‌اند که جای خرسندی دارد و امید است در آینده نزدیک شاهد افتتاح پروژه‌های بیشتری باشیم.

فاز اول ساخت مسکن نیازمندان در استان خراسان جنوبی شامل ۲ هزار واحد مسکن روستایی با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در این استان به بهره‌برداری رسید. 

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه اسفند سال گذشته به خراسان جنوبی سفر کرد و این سفر منجر به تصویب سند توسعه میان مدت استان شد که یکی از اهداف سفر امروز نوبخت، بررسی میزان پیشرفت برنامه‌های توسعه استان و پیگیری مصوبات سفر قبلی است.

 کلنگ اولین واحد از ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان خراسان جنوبی ۲۰ اسفند پارسال با حضور نوبخت در روستای «هج و نج» از توابع شهرستان بیرجند به زمین زده شد و ۱۰ ماه پس از آن سفر واحدهای مسکونی این روستا همراه با طرح هادی آن با حضور مجدد وی در این روستا به بهره‌برداری رسید.

عناوین برگزیده