تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۷۸۱۶۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سیگنال مهم فدرال رزرو برای بازار طلا

می متالز - متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد سیاستگذاران پولی ایالات متحده فعلا هیچ عجله ای برای تغییر نرخ بهره ندارند.
سیگنال مهم فدرال رزرو برای بازار طلا

به گزارش می متالز، در شرایطی که متن مذاکرات نشست دسامبر فدرال رزرو آمریکا منتشر شده و این مذاکرات حاکی است که بانک مرکزی آمریکا در آینده قابل پیش بینی تمایل و برنامه ای برای تغییر سیاست های پولی و نرخ بهره ندارد، قیمت طلا در بازارهای جهانی به روند صعودی خود ادامه داده است.

بر اساس این گزارش متن مذاکرات نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد بسیاری از اعضای این کمیته انتظار دارند که نرخ بهره تا زمانی که فعالیت های اقتصادی آمریکا مطابق با انتظارات است، تغییر نکند. این یک سیگنال مهم برای بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا به شمار می رود.

متن مذاکرات افزود: تعدادی از سیاستگذاران پولی فدرال رزرو موافق این مساله هستند که حفظ سیاست های پولی فعلی به اعضای کمیته فرصت بیشتری خواهد داد تا تاثیرات سیاست های پولی جاری را بر اقتصاد آمریکا ارزیابی کنند و سایر اطلاعات و آماری را که می تواند بر چشم انداز اقتصادی کشور موثر باشد، مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

این گزارش افزود: شرکت کنندگان در این نشست همچنین درباره چگونگی حفظ سیاست های پولی فعلی و تاثیر آن بر تحولات اقتصادی آمریکا و تاثیر مثبت آن بر اقتصاد با توجه به تحولات جهانی که فشار زیادی را بر فعالیت های اقتصادی آمریکا وارد کرده است، مذاکره نمودند. سیاستگذاران پولی فدرال رزرو همچنین درباره هدف نرخ تورم ۲ درصدی بحث و تبادل نظر کرده اند.

گرچه بانک مرکزی آمریکا پیش بینی کرده است که نرخ بهره در سال ۲۰۲۰ باثبات خوهد بود ولی کمیته بازار آزاد به خطراتی که اقتصاد را تهدید می کند، اذعان کرده است.

متن مذاکرات نشان می دهد که برخی سیاستگذاران پولی فدرال رزرو نسبت به خطر کاهش احتمالی رشد اقتصادی هشدار داده اند.

برخی اقتصاددانان بر این باورند که موضع فدرال رزرو درباره سیاست های پولی فعلی می تواند یک دوره کسل کننده برای سیاست پولی باشد. با این حال، برخی تحلیلگران معتقدند که سیاست پولی فعلی برای طلا خوب است، آن هم در شرایطی که افزایش تورم می تواند نرخ بهره واقعی را تحت فشار قرار دهد.

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۱.۵۴ درصد افزایش به بیش از ۱۵۵۱ دلار رسیده است.

عناوین برگزیده