تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۷۸۱۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شریعتی:

پروژه های سرمایه گذاری بزرگی در خوزستان در دست اقدام است

می متالز - استاندار خوزستان گفت: پروژه های سرمایه گذاری بزرگی در استان داریم که راه آهن اهواز به اصفهان یکی از استراتژیک ترین و توجیه پذیرترین پروژه های کشوری است که مطالعات آن را شرکت ایتالیایی کارلوتو در سال 1353 انجام داده است.
پروژه های سرمایه گذاری بزرگی در خوزستان در دست اقدام است

به گزارش می متالز، غلامرضا شریعتی در جلسه ارائه فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی که در سالن جلسات شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، ضمن بیان توانمندی ها، پتانسیل ها و فرصت های سرمایه گذاری بالقوه استان، نقش خوزستان را در تولید ثروت با نفت دوم و بدون آن، جایگاه چهارم درکشور توصیف کرد و در خصوص معرفی پروژه های اولویت دار استان گفت: پروژه پتروشیمی بهبهان یکی از پروژه های مهم استان است که خوراک آن در کنار پالایشگاه گاز بید بلند آماده است.

شریعتی همچنین گفت: پتروپالایش مسجدسلیمان با تامین خوارک مورد نیاز که 3.2 میلیارد دلار هزینه سرمایه گذاری آن است، آمادگی همکاری با موسسه اعتباری ملل را دارد.

وی افزود: سرمایه گذاری پتروشیمی مسجدسلیمان توسط صندوق بازنشستگی کشوری انجام شده است.

استاندار خوزستان در خصوص احداث هتل و احداث مجتمع آبی در اهواز نیز گفت: هماهنگی ها با شهرداری اهواز برای مشخص کردن و دادن زمین جهت احداث مجتمع آبی انجام می شود .

وی اضافه کرد: بیمارستان هزار تخت خوابی که دارای مجوز ساخت است به موسسه اعتباری ملل به عنوان احداث بیمارستان خصوصی در زمین 4 هکتاری کیانشهر واگذار می شود.

بر اساس این گزارش؛ در پایان این نشست، تصمیمی مبنی بر تشکیل کمیته ای از صندوق توسعه ملی و موسسه اعتباری ملل و دستگاه های اجرایی گرفته شد و تفاهم نامه برای احداث پروژه های هتل اهواز، بیمارستان، پتروشیمی بهبهان و پارک آبی با موسسه اعتباری ملل منعقد شد.

منبع: تابناک
عناوین برگزیده