تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۷۸۱۹۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مرحله اول سهمیه واردات قراضه آلومینیوم چین

از سرگیری واردات قراضه آلومینیوم، قیمت‌ها را در چین کاهش خواهد داد

می متالز - قیمت قراضه آلومینیوم در بازارهای چین بعد از تعطیلات سال نوی چین (در اواخر ژانویه) ممکن است افت داشته باشد؛ سهمیه جدید واردات برای جبران کمبود عرضه و تامین تقاضای این کشور برای 3ماهه نخست سال جدید کافی خواهد بود.
از سرگیری واردات قراضه آلومینیوم، قیمت‌ها را در چین کاهش خواهد داد

به گزارش می متالز و به نقل از SMM، مقامات زیست‌محیطی چین در روز 23 دسامبر اولین سهمیه واردات قراضه آلومینیوم را برای سال 2020 صادر کردند که امکان خرید جدید را فراهم می‌کند و به برخی شرکت‌ها اجازه ترخیص کالاهای مانده در گمرک را به بازار داخلی خواهد داد.

سازمان مدیریت زباله جامد و مواد شیمیایی چین (بخشی از وزارت محیط زیست) در مجموع سهمیه‌ای برای واردات 275 هزار و 465 تن قراضه با کیفیت بالای آلومینیوم را در مرحله اول برای سال آینده مجاز کرد؛ این میزان نسبت به مجموع سهمیه 3ماهه چهارم 2019 بالغ بر 4 برابر بیشتر بوده است. همچنین سهمیه اولیه واردات قراضه آلومینیوم برای سال 2020 به بیش از 50 شرکت اعطا شده است که این تعداد نسبت به سال 2019 بالغ بر 8 شرکت افزایش داشته است.

انتظار می‌رود که در نهایت مجموع سهمیه واردات قراضه آلومینیوم در طول 3ماهه نخست سال 2020 تا 300 هزار تن افزایش یابد، در حالی که چین در مدت مشابه سال گذشته 332 هزار تن از این ماده را وارد کرد. همچنین انتظار می‌رود که سهمیه واردات قراضه آلومینیوم برای کل سال 2020 تنها برابر با 50 درصد واردات سال گذشته باشد؛ بدین ترتیب، با احتساب واردات 300 هزار تنی در 3ماهه نخست، انتظار می‌رود که کل سهمیه واردات قراضه آلومینیوم برای باقی سال، تنها 400 هزار تن باقی بماند که این به معنی متوسط واردات 130 هزار تنی در فصل‌های دوم تا چهارم سال 2020 خواهد بود.

این در حالی است که عرضه قراضه آلومینیوم در چین ممکن است تا تعطیلات سال نوی چین ضعیف باشد زیرا انتظار نمی‌رود شرکت‌ها بتوانند به محض شروع سال 2020 برای سهمیه جدید تاییدیه بگیرند. حجم زیادی از قراضه آلومینیوم که به خاطر افت شدید سهمیه در 3ماهه پایانی 2019 در هنگ کنگ مانده است، یک هفته بعد از اعمال سهمیه جدید (احتمالا در اواسط ژانویه) وارد مرکز بازیافت گوانگ‌دونگ خواهد شد. این محموله قبل از تعطیلات سال نوی چین وارد خواهد شد و تاثیر چندانی بر بازار قراضه آلومینیوم قبل از تعطیلات نخواهد داشت.

عرضه قراضه آلومینیوم معمولا پس از تعطیلات سال نوی چین (مصادف با 8 فوریه) از سر گرفته می‌شود و حجم تجارت تا پایان فوریه به سطح عادی برنمی‌گردد. بدین ترتیب روند نزولی قیمت قراضه آلومینیوم احتمالا در اواخر فوریه آغاز خواهد شد که قیمت آلیاژ ADC12 را نیز در اواخر فوریه تا اوایل مارس تحت تاثیر قرار خواهد داد.

عناوین برگزیده