تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۴۰۴
کد خبر: ۷۸۲۵۹
کیانپور خبر داد:

استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای تقویت حمل و نقل ریلی

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در تبصره ۴ لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور، اعتباری حدود ۱۳۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای تقویت حمل و نقل ریلی کشور در نظر گرفته شده است که این موضوع موجب توسعه خطوط ریلی در کشور می شود.
استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای تقویت حمل و نقل ریلی

به گزارش می متالز، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس، از افزایش بودجه حمل و نقل  در لایحه بودجه سال 99 خبر داد و گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته، بودجه حمل و نقل کشور در سال آینده حدود 50 درصد افزایش یافته است که این مسئله می تواند تأثیر به سزایی در توسعه حمل و نقل کشور داشته باشد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق لایحه بودجه سال 99 کل کشور، بودجه حوزه حمل و نقل از اعتباری حدود 7/5 هزار میلیارد تومان به اعتباری حدود 11/3 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

اعتبار 130 میلیون یورویی در لایحه بودجه 99 برای تقویت و توسعه حمل و نقل ریلی

وی گفت: همچنین در تبصره 4 لایحه بودجه سال 99 کل کشور، اعتباری حدود 140 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای تقویت و توسعه حمل و نقل ریلی کشور در نظر گرفته شده است که این موضوع موجب توسعه خطوط ریلی در کشور می شود.

اختصاص تسهیلات ارزی ریالی بانک ها برای تقویت حمل و نقل عمومی و حمل و نقل دریایی

کیانپور تصریح کرد: بر اساس لایحه بودجه سال 99، بانک ها می توانند از محل منابع خود نسبت به ارائه تسهیلات ارزی ریالی به بخش خصوصی برای تقویت حمل و نقل عمومی و حمل و نقل دریایی اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: همچنین در تبصره 5 لایحه بودجه سال 99، شهرداری ها مجاز به انتشار 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و اختصاص اعتبارات حاصله برای تقویت حمل و نقل عمومی به ویژه قطار شهری  شدند.

وی گفت: بهترین راه کار برای رفع مشکلات شهری از جمله آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی است، راه کاری که توسط تمام کشورهای پیشرفته اجرایی و بسیاری از مشکلاتشان حل شد، از این رو ما نیز باید از تجربیات این کشورها به درستی کنیم به ویژه آنکه ما به دنبال کاهش استفاده از خودروهای شخصی هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: قطعا تخصیص و تحقق مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده در لایحه بودجه سال 99 برای تقویت بخش حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور می تواند منجر به ارتقا و تحول این حوزه شود.

عناوین برگزیده