تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۰
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۷۸۲۷۹
با حضور معاون راه و شهرسازی؛

عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران آغاز شد

می متالز - با حضور معاون راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی و شهری، عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه‌آهن خاوران آغاز شد.
عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران آغاز شد

به گزارش می متالز، یک ماه پیش بود که خط ریلی میانه - بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر توسط رئیس جمهور افتتاح شد که در ادامه این طرح، عملیات اجرایی راه آهن بستان آباد - خاوران در دست اجراست و امروز عملیات احداث ایستگاه خاوران به منظور اتصال این خط ریلی به شهر تبریز با حضور خادمی، معاون راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان شرقی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهری آغاز شد.

این پروژه که بخشی از طرح مهم و زیربنایی راه‌آهن تبریز - میانه است به منظور اتصال این خط ریلی به تبریز و با اعتباری بالغ بر ۶۴۶ میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

خط ریلی تبریز - بستان‌آباد - میانه به طول ۲۰۳ کیلومتر از ایستگاه فعلی میانه شروع شده و پس از عبور از مسیری عمدتاً کوهستانی، به ایستگاه بستان‌آباد رسیده و سپس به ایستگاه خاوران و در نهایت ایستگاه فعلی راه‌آهن تبریز متصل می‌شود.

کاهش ۱۱۴ کیلومتر از مسیر تبریز - تهران، کاهش پنج ساعته زمان سفر با قطار، بهبود شبکه ترابری استان آذربایجان شرقی، کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط زیست، افزایش سهم بخش ریلی در ترانزیت کالا و مسافر از جمله اهداف و مزایای مسیر میانه - بستان آباد - تبریز است.

عناوین برگزیده