تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۴۳
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۷۸۲۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در برنامه گفتگوی ویژه خبری صورت گرفت؛

تشریح اقدامات گمرک برای مبارزه با قاچاق کالا

می متالز - سخنگوی گمرک در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به تشریح اقداماتی که از سوی گمرک برای مبارزه با قاچاق صورت گرفته است، پرداخت.
تشریح اقدامات گمرک برای مبارزه با قاچاق کالا

به گزارش می متالز، «سید روح الله لطیفی» شب گذشته (دوشنبه 9 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به موضوع قاچاق کالا و به ویژه قاچاق پوشاک و راه های مبارزه با آن اختصاص داشت با اشاره به اقداماتی که در این زمینه از سوی گمرک صورت گرفته است، گفت: گمرک بر اساس وظیفه کنترل های خود را انجام می دهد و در زمینه کالاهای ته لنجی میزان آن 15 میلیون تومان و 6 بار در سال است و مازاد آن جنبه حمایتی دارد.

سخنگوی گمرک با اشاره به اینکه در خارج از استان صاحب کالا بر اساس قانون مبادلات مرزی حتما باید دوباره کالا را اظهار و حق و حقوق گمرکی را پرداخت کند، گفت: بقیه نظارت ها در استان ها بر عهده سایر دستگاه هاست.

در ادامه این برنامه خبری یکی از تولیدکننده‌های پوشاک درباره مشکلاتی که در حوزه تولید پوشاک با آن مواجه است، گفت: حدود ۶۰ میلیارد تومان برای کارخانه سرمایه گذاری کردیم و بهترین ماشین آلات جهان در کارخانه ما موجود است، اما با سابقه ۳۰ سال کار، چرخه تولید کارخانه مان متوقف شده است.

«غلامرضا فیلی» درباره دلایل توقف کار این کارخانه گفت: ورود کالا‌های قاچاق، گرفتن مالیات اضافه از علل توقف تولید کارخانه بوده است

این تولید کننده پوشاک بر این موضوع تاکید داشت که زمانی که هزینه اضافه‌ای بر تولید تحمیل می‌شود، امکان رقابت با کالا‌های قاچاق را از دست می‌دهیم.

منبع: شبستان
عناوین برگزیده